Warwick - Dubbo - Bathurst - Katoomba - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Warwick - Dubbo - Bathurst - Katoomba - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Warwick - Dubbo - Bathurst - Katoomba

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

12 Oktober 2013 | Australië, Bathurst

Zo....en weer een paar dagen verder, wat gaat het toch snel.

Als eerste wil ik een paar vragen beantwoorden van lieve mensen die een vraag hadden gezet onder ons reisverslag, is toch altijd leuk om een reactie te krijgen....toch??

@Geerke,
We hebben nog geïnformeerd voor een snorkeltocht op The Great Barier Reef in Mission Beach. Ze vertelde dat in 2011 een Orkaan (Yasi) een groot gedeelte van het Rif heeft verwoest. Er gingen nog maar een tweetal boten naartoe en die waren de hele week al vol geboekt.....jammer maar helaas, niks aan te doen.
Vandaar ook dat we nu de Whale Whatching hebben gedaan.

@ Anita,
Heel lief dat je onze blog liever leest dan menig boek wat je hebt gelezen maar Marcel en ik vragen onszelf nu af ...ligt het aan onze verhalen of jouw boeken keuze hi hi hi. Love you "zussie" .

@Jan,
Nee, van de binnenkant van ons huis n Townsville herinner ik mezelf niet veel meer. De buitenkant is op zich hetzelfde maar wel gemoderniseerd.

Nu verder met het blog.........

G'day,
De volgende dag (woensdag 9 okt.) moesten we een hele dag zowat rijden om op tijd in Bathurst (Donderdag avond) te zijn, zo'n 700 km maar liefst.
Dus vroeg uit de veren en om 8 uur reden we al van de camping af. eEr zijn heel veel Weg werkzaamheden aan de gang dus regelmatig dat we even moesten wachten om verder te rijden.
Maar we schoten toch flink op...........eerst.
Op een gegeven moment was er een opstopping.....geen weg werkzaamheden dit keer maar.....een vrachtwagen had blijkbaar een trein niet gezien en dus dwars door een paar treinwagons gereden. trein ontspoord, rails kapot en vrachtwagen aan diggelen. Alles moest dus een klein beetje opgeruimd worden zodat het verkeer weer verder kon. Viel achteraf nog mee hoe lang het duurde gelukkig. dus wij weer vrolijk verder rijden. Onderweg nog een wilde Emoe gezien....tenminste Marcel zag hem, vol op de rem, achteruit op de weg om toch maar een foto te maken :). Hij rijdt en ziet zulke dingen en ik zit ernaast met camera op schoot en zie het gewoon niet omdat ik met mijn gedachte overal en nergens mee bezig ben.
Een stukje verderop staan er weer 4 Emoe's en Marcel mopperen omdat ik het te laat zag dus geen foto heb gemaakt. ja als je er ook met 100 langsrijdt valt het niet mee, hi hi.
Afijn.....het ging dus lekker totdat er ineens een brandweerwagen langs kwam scheuren met toeters en bellen en we in de verte zwarte rook zagen. ik schrok en dacht...ohhh jeee bosbrand... Maar Marcel zei meteen, zwarte rook dat moet een auto zijn. Even later nog een brandweer auto en een file. We dachten dit kan wel even duren dus zijn omgekeerd en hebben een rustplaats opgezocht, koppie thee gezet en even gerelaxed.
Een tijd later kwamen er weer auto aanrijden dus konden wij ook weer verder. De brand was bijna geblust en het was dus een vrachtwagen....was helemaal niets meer over van de cabine.
Al met al hadden die dingen ons toch wel zo een 2 uur extra reistijd gekost maar gelukkig had ik de camping in Dubbo gebeld en waren we nog voordat de receptie sloot, daar.
'S Avonds bij een Thai's restaurant gegeten, was voor ons de eerste keer en het was echt zalig.
Op de camping kwamen we weer gezellige Aussies tegen die naast ons stonden......wat kunnen ze toch kletsen zeg :).

Volgende dag hoefden we nog maar zo een 300 km naar Bathurst dus lekker rustig aan 's ochtends. Meestal moet je om 10 uur uitchecken maar het was half 9 dus we hadden alle tijd. We merkten wel dat er om 9 uur al vele mensen vertrokken maar weten wij veel. Komt er ineens iemand van de camping naar ons toe en zegt.....jullie gingen vandaag toch weer weg....het is 10 uur geweest hoor dus als jullie over een half uurtje weg kunnen gaan..uuuuhhhhh ????? Ik die man achterna en vroeg...hoe laat is het hier (New South Wales) blijkt dat het daar een uur later is.....duuuuhhhhhh.
Nou we waren ieder geval lekker op tijd in Bathurst, naar de tourist information waar we onze armbanden voor de camping kregen en waar het was. Grote sportveld waar er vakken gemaakt waren met nummers zodat iedereen wist waar je moest staan.
Bijna allemaal mannen daar die gelijk even een praatje kwamen maken over autoracen natuurlijk. Marcel heeft het reuze naar de zin gehad en ik kwam Vrijdag ook wel de dag door met buiten zitten, lezen en het 1 en ander regelen in de camper, wasje gedaan en reisgeld boekje bijgewerkt.

Marcel doet zelf een verslag van de race foto's.

Vanmorgen weer op tijd vertrokken omdat we naar The Blue Mountains wilde en dat hebben we dus gedaan. Echt een prachtige omgeving....lijkt veel op de Grand Canyon, echt waar.
Er leven hier Cycladen en die zijn nu in hun broedtijd dus de mannetjes roepen de vrouwtjes om te paren.....en dat is toch een pokkeherrie...echt ongelofelijk. Ik heb gefilmd speciaal ook voor de herrie dus dat horen/zien jullie nog wel een keer.
Op deze camping in Katoomba kan je internet kopen dus dat hebben we maar gedaan anders missen jullie ons nog ha haha.

Ik ga er een paar forto's opzetten en Marcel doet zo ook nog een blog.

We hebben trouwens nog geen regen hier gehad al die dagen en zullen deze blauwe lucht elke dag missen.....al is het wel heeeeeeel erg koud 's nachts.

Groetjes en veel liefs van ons,
W + M

• 12 Oktober 2013 - 11:26

Ria:

hoi lieverd was weer een geweldige blog en moest ook wel een paar keer erg lachen...Marcel die vol in de remmen gaat om een foto te maken, en dat hij boos werd toen je de emoes gemist had omdat hij er met 100 km voorbij raasde, en ook dat je zei dat die aussies gezellig zijn en veel praten, kan me niet voorstellen dat ze meer kletsen als wij hahaaha, heb foto's gezien op de pc van de bleu mountains en moet zeggen ziet er schitterend uit, was benieuwd of jullie ook nog met de kabelbaan omhoog gaan want is wel heel erg hoog.

Mis je wel zus maar de tijd gaat ook wel snel, jullie zijn al bijna weer 3 weken weg, denk dat je over een paar dagen in Sydney ben en dan lever je de camper in en gaan verder met een huur auto, misschien ook wel lekker om in een hotel te verblijven al ziet de camper er best ruim uit, geniet lekker en ik wacht weer op de volgende blog met jullie belevenissen, take care zusie en zwagert en tot horens. love youxxxxx

• 12 Oktober 2013 - 11:49

Marcel En Wil :

Hi zussie,
    Nee hoor de kabelbaan laten we zitten, was zo al mooi genoeg vonden wij.

Ja, nog 1 dag in ons huis op wielen......was heel erg leuk maar ik verheug me toch wel op onze 3 nachten in Sydney. Je hoort ons vast weer snel. Luv youuuuuuuu.

Ohhh en Marcel vindt het echt leuk dat je een week komt logeren hoor in November :)).

• 12 Oktober 2013 - 14:20

Corinne:

Hahaha. Ik herken dit wel van Amerika, als we niet optijd waren voor een foto dat het dan bonje was haha. Stel je voor dat je 'm mist haha.mooie foto's ook weer! Xx

• 13 Oktober 2013 - 15:35

Jeannot:

hoi folks,
    weer bedankt voor het onderhoudende verslag. Ik las zojuist in de Telegraaf (zondag 13 oktober) het volgende :

Auto-inferno in Australië

SYDNEY -
    Tot wel 100 auto's zijn in vlammen opgegaan op de parkeerplaats van een zwembad in de Australische stad Sydney. Het inferno ontstond door een bermbrand, terwijl verhitte Australiërs in het Olympic Park Aquatic Centre verkoeling zochten. Ongeveer 500 mensen werden geëvacueerd uit het zwembad.
    De deelstaat Nieuw-Zuid-Wales, waar Sydney de hoofdstad van is, wordt geteisterd door branden. De temperaturen zijn hoog en harde wind wakkert de branden aan. Op verscheidene plekken zijn woningen verloren gegaan door natuurbranden

Het kan zijn dat jullie dit al weten. In ieder geval: zwempak weer !

greetz, jeannot

• 14 Oktober 2013 - 15:35

Monique:

Dus snachts lekker dichtbij elkaar kruipen dus.
    ik zal je trouwens missen van het weekend hoor!