Bathurst 1000 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Bathurst 1000 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Bathurst 1000

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

13 Oktober 2013 | Australië, Katoomba


Vrijdag 11-10 was de dag die een van mijn hoogtepunten van deze reis moest worden.

En het werd zeker een onvergetelijke ervaring!

De campingsite was deze keer het lokale sportstadion en we konden daar gebruik maken van de faciliteiten.

Toen we daar aankwamen viel de drukte ons nog mee maar we verwachten dat het nog wel iets drukker zou worden naarmate het weekend vorderde.

En dat was ook zo.

We hadden gelijk al weer contact met enkele mensen die er al stonden, dat gaat daar vrij eenvoudig.

En dat kon voor mij ook wel eens makkelijk zijn en dat bleek ook wel want toen een van hen hoorde dat ik geen vervoer had, omdat Wil en de camper daar bleven, bood hij gelijk aan om met hen mee te rijden en ook om me ’s middags weer op te halen want hij ging niet de gehele dag.

En dat scheelde toch weer 2 keer 3,5 km lopen of een hoop gedoe met bussen! Thanks Peter!

Toen ik op het circuit aankwam moest ik eerst nog een kaartje kopen.
Je moest een ticket voor het weekend kopen en aan het einde van de dag moest je dat dan weer inleveren en dan kreeg je je geld van de niet aanwezige dagen weer terug. Heel apart! Goed dat ze dat met de tribunekaarten voor Monaco niet doen :).

Ik had wel een paddock kaart gekocht want als je er toch maar een keer bent moet je het wel goed doenJ.

Daarna was het even zoeken naar goede fotoplaatsen maar je volgt gewoon die andere mensen met dikke lenzen en je komt er vanzelf.

Ik ben niet de berg op geweest want dat was een behoorlijk stuk(bergop, hoger en verder als in FrancorchampsL) lopen of met een shuttle bus mee.

Dat was ook weer lastig want de programmadelen volgden elkaar snel op.

Er was een pauze van een uur om de mensen die aan het circuit wonen gelegenheid te geven om van en naar huis te gaan. Ook wel ongebruikelijk.

Die pauze heb ik gebruikt om de winkelstraat met memorabilia, fanshops, eet en drinkstands en overige te bekijken. De RedBull stand was groter als in de F1 en Supercheap (de hoofdsponsor) had er een komplete groooote winkel met allerlei auto accessoires en kleding.

En ja hoor! Weer wat modellen gekocht.

Een Ford, een Holden en een Ute,is een soort van race pick-up en een model van de A1GP auto van Australie. Verder heb ik nog een event T shirt gekocht.

Er waren ook diverse handtekeningsessies maar die waren een beetje erg druk.

Behalve die van de klassieker rijders dus daar heb ik er wel een paar van.

Dat waren meest oud toerwagencoureurs en ik vind het toch wel vrij bijzonder om de mannen te ontmoeten en spreken die de 10 – 20 jaar geleden de absolute top daar waren.

En zij vonden het wel heel apart dat ik daar was en wist wie zei waren en dat het ook in Europa, zelfs live, werd uitgezonden. Of ben ik een uitzondering daar in :). Volgens hen werd de handtekening poster nog een hoop geld waard in Europa en kon ik er nog voor naar het Redlight District.
Waar zien ze me voor aan en waar is Nederland bekend van??

Dat het zo populair was wist eigenlijk niemand die ik die dag gesproken heb, ze dachten echt dat het Aus en N.Z. waren dat dit zo was.

Ik heb op diverse plekken gestaan maar vooral de eerste bocht buitenkant na de start was mooi. Ook al vanwege de zeer aanwezige zon. Dus daar ging ik staan voor de start van de klassieke race. Het was een divers startveld met Mustangs, Camaros, Holdens en diverse andere V8's dus dat was mooi. Helaas drumde 1 van de camaro's in de eerste ronde tegen het beton ergens bovenin en daar kon hij niet tegen. Rommel op de baan, safetycar en hulpdiensten uitgerukt en het duurde 6 ronden voor alles opgeruimd was. Lekker was dat want de race duurde maar 7 ronden dus de boel finishde onder de gele vlag achter de safetycar :( .

Maar aan alle moois komt op een moment een eind en na net geen 2000 foto’s (1998 ;)) en een beetje verbrande kuiten (was ik vergeten in te smeren, hoeft anders nooit!!!!) ging ik weer richting uitgang om een gedeelte van mijn geld terug te krijgen.

Peter was er, met gezin, op de afgesproken tijd en plaats en ik ging moe maar voldaan naar Wil terug die de gehele dag in haar eentje in de camper was gebleven en op mij wachtte met een warme maaltijd en een koel drankje. Lief toch??

PS foto's komen hier later op dus blijf terugkomen ;).

Cheers Mates.


















  • 13 Oktober 2013 - 09:23

    Corinne:

    Nou het klikt echt als een "papa" dag. Leuk hoor! Ik heb het ingesteld. Om half 1 zou je die race krijgen. En daarna iets lives ook van new south wales. Dus heb dat ook maar opgenomen voor de zekerheid. Heb een paar afl van dora etc verwijderd. Dus hoop dat het is gelukt is en er genoeg ruimte op stond. Xxx

  • 13 Oktober 2013 - 12:00

    Jan De Boeff:

    He Marcel,
    ik hoor alle details wel als je weer terug ben bij Fokker
    misschien moeten we beide dan maar een halve interne snipperdag nemen om alle foto's te bekijken.....
    btw, krijg je nog een beetje autosport nieuws door daar, over o.a. de Villota (r.i.p.)

    nou geniet nog maar twee weekjes en dan weer terug naar een nat Nederland.
    groetjes

  • 13 Oktober 2013 - 15:47

    Jeannot:

    hoi Marcel,

    eindelijk weer een mannenverslag over racen (haha, ik vind Wil haar verslagen ook erg lezenswaardig hoor) in plaats van gemiste beesten onderweg.. Vond je het niet jammer dat je de race zelf niet kon volgen, planning ? Maar ja, er zijn en dikke V8-s horen is ook al wat.
    By the way, verbrande kuiten; het schijnt in Sidney e.o. erg heet en droog te zijn. Hier is het erg nat en rond de 10 graden, brrrr. Blijf nog maar even daar en lekker genieten !

    Ben benieuwd naar je foto's.

  • 13 Oktober 2013 - 16:13

    Rob:

    Hi there down under, zoals vele anderen hou ik ook jullie mooie reis bij, erg leuk ook om wat foto's te zien, krijg en we al een indruk hoe het daar is. Nou de Bathurst 1000 was dus een succes met Winterbottom als winnaar. Ben benieuwd naar de plaatjes, maar 2000... Zelf naar DTM geweest, was lekker weer met redelijk wat wind, met Farfus als winnaar en die rijd voor... juist BMW. Feestje! Nou veel lol nog en geniet ervan, hoop dat jullie ook een beetje uitrusten, want als ik dat programma zo bekijk komt daar niet veel van. Trouwens we hebben voor 2014 het huis in Crisse weer geboekt rond de Le Mans testdag, idee? Cheers

  • 13 Oktober 2013 - 17:37

    Ria:

    fijn dat je zo'n leuke dag heb gehad Marcel.xxxx

  • 14 Oktober 2013 - 15:37

    Monique:

    leuk hoor marcel, en wil lekker daagje vrij?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Wil

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 13159

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Noord/Oost America en stukje Canada

23 September 2013 - 24 Oktober 2013

Eindelijk naar Oz

Landen bezocht: