Aspley - Brisbane - Surfers Paradise - Reisverslag uit Warwick, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Aspley - Brisbane - Surfers Paradise - Reisverslag uit Warwick, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Aspley - Brisbane - Surfers Paradise

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

08 Oktober 2013 | Australië, Warwick

Hallo lieve mensen,
Na weer een paar campings waar wifi of het niet deed of ze hadden het niet (terwijl er in hun campsite boekje stond dat het er wel moest zijn) hebben we nu weer internet.

Als eerste wil ik even onze kleine schat Soraya feliciteren met haar 3de verjaardag. Corinne had al laten weten dat het erg gezellig was afgelopen zondag en dat je je kadeautje heel leuk vond. Hele dikke verjaardags kus schat XXX XXX.

Zo, waar waren we ook alweer gebleven want we zijn nu al weer een paar dagen en vele kilometers verder....uhhh.....

Van Rockhampton naar Aspley gereden.
Daar hadden we een klein probleem want de Big4 camping in Ashpley was geen Big4 meer en we waren wat laat dus de mensen van de receptie waren al weg. Een voorbijganger zei dat we aan de "security guy" konden vragen wat nu te doen.
Die security zei in eerste instantie ....sorry guys I can't help you, you need to find another camping.
Ohhhhh jeeeeeee....lichte paniek bij mij....omdat we natuurlijk dit keer helemaal geen andere campings waren tegengekomen en ook omdat het al later was en onze ene koplamp het niet deed wilde we ook niet gaan zoeken in het donker.
ik dacht...what the hell...en zei dat we uit Holland kwamen en ik geen idee had wat nu te doen en dat ik toch wel lichtelijk in paniek was.
Hij had toch wel medelijden want hij zei meteen....ik zal de camping beheerder bellen en kijken wat ik kan doen.
Nou......we kregen dus gewoon een plek voor de nacht....och soms helpt het om een vrouw te zijn ha ha

De volgende morgen netjes voor de camping betaald en tegen de beheerder gezegd...compliment aan de security guy for being so helpfull :).

Toen naar Brisbane.
We hebben een stadstour gedaan met Hop On Hop Off bus en een stuk gelopen. Ik kon mezelf hier niet zoveel van herinneren (hier hebben we ook een tijdje gewoond). Is een hele grote stad en er zal echt veel verandert zijn in al die jaren. Er staan nog steeds wel veel oude gebouwen en er was 1 gebouw waar ik een foto van toen heb en die heb ik weer gevonden en een nieuwe foto gemaakt. We zijn ook naar een hoge berg geweest met een prachtig uitzicht over de stad, Mount Coot.

Daarna doorgereden naar de Sunshine Coast Deze camping was veel groter en we hadden een mooie hoekplaats.
Ze hadden zelfs een kleine restaurant genaamd "Nibbles" en daar hebben we heerlijk gegeten met een lekkere fles witte wijn.
'S avonds waren we behoorlijk moe dus we lagen om ....schrik niet.....NEGEN UUR...al op bed, we beginnen op z'n Aussies te leven hihi.
We waren dus om 6 uur de volgende ochtend klaar wakker. Maar dat kwam goed uit want we gingen vanmorgen "Whale Whatchen".
We moesten om 8 uur in Surfers Paradise zijn en we vertrokken om half 9.
Het was echt zoooooo gaaf (al werd ik later op de ochtend wel een heel klein beetje zeeziek, heb ik weer natuurlijk ha ha) .
Een Dolfijn gezien wat heel dol fijn was....sorry kon het niet laten...en een aantal walvissen met babies.....zo lief. Marcel heeft zoveel foto's gemaakt in die 3 uur op zee dat we daar alleen al een avond vullend programma kunnen maken. Maar maak je geen zorgen ik zorg wel dat het FLINK ingekort wordt hoor ;).

Nu staan we op een camping in Warwick waar ze dus internet hebben maar alleen in The Office dus vanavond na half 7 is het gedaan met de koek.

We gaan morgen weer vroeg op pad want Marcel wil natuurlijk op tijd in Bathurst zijn voor de race vrijdag. We (voornamelijk Marcel hoor hihi) heeft zich erg verkeken op de afstanden hier, ook al omdat er heel veel wegwerkzaamheden zijn, duurt het gewoon veel langer. Morgen dus eerst richting Dubbo...als we dat halen.
We hebben in ieder geval conformation gekregen dat we op een sportveld bij Bathurst staan dus dat is wel heel fijn.

Nou dat was het weer luitjes, kweet niet wanneer jullie weer van ons horen maar hopelijk gauw.....

Cheers mates, Liefs W & M



  • 08 Oktober 2013 - 10:17

    Anita:

    Ow wat gaaf zeg die walvis tocht! Hier alles ok, het weer is nog steeds goed, maar het schijnt woensdag om te slaan, zodat het nu toch echt herfst wordt. Geniet maar lekker daar van al het moois, we veheugen ons op de ( ingekorte ;) ) versie van jullie foto's! XX

  • 08 Oktober 2013 - 11:28

    Jeannot:

    hoi W & M, (niet H & M),

    ik geniet elke keer weer van jullie reisverslagen, indrukwekkend continent hoor en zo zonnig. Het zal wel wennen zijn als jullie weer terug zijn en er geen verslagen meer zijn. Jolanda is meestal nog eerder met lezen als ik !
    Mooi vooruitzicht, de Bathurst 1000 met al die dikke V8 motoren; hoewel ik de DTM op Zandvoort ook al leuk vond met goed weer en 's-avonds buiten bij de strandtent met palmen in potten, een heel klein beetje OZ, haha.
    Veel plezier vrijdag met de race ! Greetz, jeannot

  • 08 Oktober 2013 - 12:23

    Jan De Boeff:

    He luitjes,
    gaat goed he daar bij jullie.
    leuk om die berichtjes te lezen en de foto om te bekijken.
    wat hebben jullie het toch slecht, maar ja iemand moet het toch doen.....
    blijf nog maar lekker genieten daar Down Under
    wij zullen hier het zware werk wel doen.......(niet dus)

    heb wel iedereen van de OC de groeten gedaan namens jullie (is toch niet erg he?????)

  • 08 Oktober 2013 - 13:28

    Ria:

    hello mates hahaha, vond het zo grappig dat je met Cheers mates het verslag eindigde, heb weer genoten van jullie verslag en de foto's, herkende ook niet veel in Brisbane, zelfs het gebouw niet waar je voor stond, zal de leeftijd wel wezen hihihi, de foto's met de walvissen waren erg mooi, kan me goed voorstellen dat marcel daar heel veel foto's van gemaakt heeft, denk dat we wel een weekje nodig hebben om alle foto's en film te bekijken, dus komt het wel goed uit dat ik in nov een week kom logeren, al zal marcel daar misschien minder blij mee zijn, al snap ik dat niet helemaal want wij zijn heel rustig als we samen zijn hahahaa, geniet weer lekker en marcel veel plezier met de races, hoop weer snel van jullie te horen. love youxxxxxx

  • 08 Oktober 2013 - 13:53

    Jo Co En Jes:

    Leuk verslag weer! En wat mooi om die walvissen te zien! Prachtig! Met ieder verslag ben ik weer jaloers! Haha. Maar wie weet.. Ga ik ook ooit nog deze reis maken. Dan kunnen jullie mij mooie tips meegeven! Hier is ook alles oké. Alle katten zijn weer terecht ;-) dus jullie kunnen zorgeloos verder genieten van jullie prachtige reis! X

  • 08 Oktober 2013 - 13:55

    Bert:

    Hoi M & W

    Het is toch wel een hele mooie reis, je moet er wel wat km voor maken maar dan zie je ook wat. Wat leuk voor je Wil dat je je nog zo veel kon herinneren .en dat jullie huis er nog stond echt leuk voor je
    Dat was immers toch een reden om naar Australie te gaan. Ook leuk om bij ons neef langs te gaan. Jammer dat jullie er niet langer konden blijven . Ga zo met ma nog even een bos wandeling maken( is ook leuk hoor en niet zo verweg ) nu het nog kan , want mijn tweede sollicitatiegesprek is zo goed verlopen dat ik ben aangenomen. Ga a s Maandag beginnen . Veel plezier en hou ons maar op de hoogte

    Groetjes Bert

  • 08 Oktober 2013 - 15:24

    Monique:

    Wat een prachtige fotos weer en mooie verhaal! Ik zou bijna een cursus gaan doen om van mijn vliegangst af te komen.
    Keep on going lads.!

  • 09 Oktober 2013 - 11:17

    Letty:

    Hoi lieverds,
    fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Mooie foto's ook.
    Marcel, we hebben ook de foto's van 5 sept. bekeken en die waren ook erg mooi.
    geniet er nog van!
    Dikke kus

  • 09 Oktober 2013 - 19:54

    Franken Bea:

    Ook nu koste het weer veel moeite om jou verhaal te lezen hihihihihi. Wij zitten met een kapotte w.c en jullie liggen/zitten aan het strand of op het water., verschil moet er nu eenmaal zijn. Lekker genieten en blijven schrijven. gr

  • 11 Oktober 2013 - 19:51

    René:

    Even laten weten dat we hier niet allemaal hard aan het werk zijn.Leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben,het is ook een hele mooie reis en op de foto's is eea wel te herkennen.Mooie foto,s trouwens maar dat had ik niet anders verwacht.
    Wij zijn heel druk met de verbouwing maar nu zit er dan ook wat schot in en hebben we als ik vanavond thuis ben verlichting.
    Nog heel veel plezier en we blijven jullie volgen.

    groeten René

  • 11 Oktober 2013 - 20:25

    Bart En Carolien:

    Hello mates,

    Hier alles ok.
    Ik hoop voor je dat Bathurst leuk was.
    Gisteren nog even met de Alfa een rondje gemaakt; alles deed het gewoon.
    Gaan morgen zelf op vakantie naar Gran Canaria. Het weer is daar beter als hier.
    Vandaag 9 graden en de hele dag regen. Geniet er dus nog maar even van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Wil

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 13154

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Noord/Oost America en stukje Canada

23 September 2013 - 24 Oktober 2013

Eindelijk naar Oz

Landen bezocht: