Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

14 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Eerst even beginnen met gisteren.

Nadat we van de camping in Katoomba vertrokken hebben we nog door de Blue Mountains gereden en ook nog een stuk gelopen.
Er staan meestal borden met een tekst om je te laten weten hoe moeilijk zo een pad is. Deze zei dus....Grade : Easy, some steps.
SOME STEPS...bloody hell....het waren er "maar" 210 en naar beneden is niet erg maar we moesten ook nog terug naar boven en het was ook nog bloed heet.
Och ja het was wel heel goed voor die beentjes van mij. Geen wonder dat de meeste Aussies zo slank zijn als ze dit "easy" vonden ha ha.
Wel weer een prachtig uitzicht dus echt wel de moeite waard, ook een hele grote Waterval....nou ja als er water was geweest want dit was maar een Piss straaltje (sorry maar dat zegt Marcel ha ha).
Toen we weer boven kwamen (na 210 treden) vond ik het alleen ff jammer dat ik mijn zuurstof fles ben vergeten......jeeeeee wat was ik buiten adem (al is daar niet veel voor nodig ;).
Ook nog een hele mooie rode papegaai gezien en foto's ervan gemaakt.

Even later toen we weer verder reden ging Marcel weer volop in de remmen....ik gelijk denken, wat voor een dier heb ik nu weer gemist.....maar het was een "Ugg" winkeltje.
Even rondkijken en ik zie daar ROZE Uggs en ja hoor ze hadden Kyara en Soraya's maat dus gekocht voor hun.

Verderop zagen we een bord staan....Backpackers bridge...klonk wel aardig dus wij daarnaartoe gereden en op een bord stond een foto van een mooie brug net zoiets als in Schotland (Harry Potter film). Was (weer) een stukje lopen en Marcel wilde het wel graag zien. Okay dacht ik, goed voor me en het waren geen trappen dus ....vooruit. Na een flink stuk gewandeld te hebben....in de VOLLE ZON (zo'n 32 graden) kwamen we bij een brug....en dat was het. Niks geen prachtig uitzicht en Marcel moest bijna stunten om een behoorlijke foto te kunnen maken van deze "oude Brug" . Geen wonder da er geen kip liep, was gewoon niet echt interresant hihi.
Dus ik zei....nu stoppen we niet meer we gaan een camping opzoeken.

Naar Sydney gereden en camping opgezocht die vlakbij de Apollo drop off was. We kwamen door een tunnel en die was laaannnnnggggg zeg niet normaal (Eastern Distributor tunnel 6 km lang).
De camping stelde weinig voor maar het was toch maar voor 1 nacht en de eigenaresse was wel heel aardig. Op tijd gaan slapen en de volgende morgen alles weer in de koffers gepropt en de Camper opgeruimd.
Camper ingeleverd, alles was in orde, taxi gebeld en naar ons Hotel in Sydney. Ik vond het geweldig hoor met ons huis op wielen maar nu de luxe weer van een hotelkamer was wel zalig. We hebben een mooie kamer met zitje, groot bed, keukentje met ijskast en Magnetron en natuurlijk een badkamer. Wat een ruimte ha ha.
We zitten midden in de stad dus vanmiddag al rondgewandeld, Toen we even stil stonden om op de kaart te kijken (we wilde even shoppen voor de kids) kwam er gelijk een Marine Officier aanlopen en zei......where do you want to go. Toen we het vertelde pakte hij het kaartje over van Marcel en liet ons zien waar we naartoe moesten. Marcel vertelde dat hij bij de Dutch navy had gezeten en dus bleef hij even kletsen. We hebben nu al meerdere keren zulke aardige en hulpvaardige Aussies ontmoet ze nemen alle tijd om je te helpen en met je te praten echt geweldig.

Sydney is een prachtige stad en morgen gaan we met de Hop On Hop Off bus rond en alle bezienswaardigheden bekijken, heb er zin in. Nu lekker van onze kamer genieten en uitrusten van de vermoeiende dag.....en de allernieuwste aflevering kijken van de Big Bang Theory...hi hi.

Tot morgen mensen met heeeeeel veeeel foto's van Sydney denk ik.
Groetjes W & M









  • 14 Oktober 2013 - 13:16

    Ria:

    was weer een geweldige blog zus en natuurlijk moest ik weer enorm lachen toen je schreef dat marcel weer vol in de remmen ging en jij dacht dat je weer wat belangrijks gemist had, al is een ugg winkel ook wel erg belangrijk hahaaha, foto's waren weer super mooi, sydney lijkt mij ook een fantastische mooie stad, jullie hotel kamer zag er ook goed uit zus, kan me voor stellen dat je het nu ook wel lekker vind om in een hotel te zitten, ben erg benieuwd of je morgen nog bekende Bondi lifegards ziet, zo ja doe ze de groeten van mij hihihi.

    geniet lekker en tot de volgende blog en foto's kan voor mij niet snel genoeg zijn.

    dikke knuff je zus

  • 14 Oktober 2013 - 14:16

    Jeannot:

    heerlijk die zon en de mooie foto's. Ik geniet er gewoon van. Met Captain Cook voel ik wel enige verwantschap: zijn linkerarm ziet er ook niet zo best meer uit (haha).

    Heb je nu een redelijke auto gehuurd ? Toch minstens met een dikke V8 erin, niet dan ?! Veel plezier verder.

  • 14 Oktober 2013 - 14:22

    Marcel En Wil :

    Hallo Jeannot,

    Niet teveel verwantschap, hoop ik, want de beste man is gesneuveld:(
    We zitten nu 3 dagen in Sydney en vliegen daarna naar Melbourne.
    De huurauto is, volgens de gegevens die ik in Nederland al had, een Skoda Superb of soortgelijk.
    Ik zal eens kijken wat ik kan regelen vwb de V8...............

    Had je de Bathurst foto's al gezien??

    Gr.
    Marcel

  • 14 Oktober 2013 - 14:35

    Corinne:

    Mooie foto's weer! En leuke hotelkamer! Lijkt me inderdaad wel weer ff fijn lekker even een eigen douche en bed! Veel plezier in sydney! En alvast bedankt voor de uggs! X

  • 14 Oktober 2013 - 15:41

    Monique:

    Altijd goed een SKODA!
    Zit jullie reis er nu bijna op dan?
    Nee toch?????
    liefs hier uit schoonhoven

  • 14 Oktober 2013 - 22:19

    Geerke:

    Hoi Marcel en Wil,
    Het is iedere keer weer een verrassing waar jullie nu over berichten.... Steeds leuk om te lezen en de foto's te zien. Geniet nog van de laatste 2 weken, waarvan we natuurlijk wel op de hoogte gehouden willen worden! Gaan jullie ook nog een 'bridge climb' meemaken? Een aanrader!
    Groetjes van Leo en Geerke

  • 15 Oktober 2013 - 20:10

    Bert:

    Hoi Marcel en Wil,

    Zo te lezen Marcel heb jij je prima vermaakt daar in (of op) bathurst. Ik had wel verwacht dat je veel foto s zou nemen maar bijna 2000 is wel heel veel. Wat is het toch een uitvinding zo een digitale camera.
    Nog bedankt voor jullie smsje en de kaart en voor het telefoontje. Vond het wel leuk dat je belde.
    Ik heb inmiddels de tweede werkdag er opzitten en ik moet zeggen dat het me niet tegen viel. Ik word er niet vuil van en de werk omgeving is schoon dus daar ga ik best wel op vooruit. Alleen die afststand dat is wel wennen helemaal naar Waalwijk hi hi. Het is hier echt herfst dus aan het weer missen jullie niks.

    Veel plezier nog en tot de volgende keer. Groetjes Bert

  • 18 Oktober 2013 - 08:05

    Geerke:

    Hoi, hoor net op het journaal alarmerende berichten over de branden rondom Sydney. Hebben jullie daar last van (gehad)? Op Bondi beach vallen brandende blaadjes :-(
    Misschien zijn jullie net op tijd naar Melbourne vertrokken.....
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Wil

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 13150

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Noord/Oost America en stukje Canada

23 September 2013 - 24 Oktober 2013

Eindelijk naar Oz

Landen bezocht: