12 Apostels - Port Campbell - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu 12 Apostels - Port Campbell - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

12 Apostels - Port Campbell

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

19 Oktober 2013 | Australië, Port Campbell

Vanmorgen lekker een beetje uitgeslapen....half 9 eruit, koffie met donut en inpakken maar.

Het viel tegen om uit Melbourne te komen want onze TomTom deed het de hele tijd al niet goed daar. Ze sloeg steeds af en stuurde ons de verkeerde kant op. Achteraf denk ik dat het komt doordat er heeeeeeel veeeeeel tramkabels door de stad hangen.
Dus het duurde wel een tijdje voordat we op de goede weg zaten.

Marcel wilde eerst even naar een basis van de RAAF (Royal Australien Air Force) want daar kwamen we toch practies langs onderweg naar Port Campbell. Er is dus op de basis een museum en het was best wel leuk (ja zelfs ik vond dat) . Dus een tijd daar rondgelopen en een oude man die er vroeger bij was geweest vertelde er zo mooi over.

Daarna weer in de auto verder gereden naar de Great Ocean Road. Prachtige weg met veel haarspeld bochten en vergezichten.
Het duurde natuurlijk weer langer dan we verwachte dus om even voor 18:00 uur waren we bij de Twelve Apostels. Het was er druk en heel erg mooi (zie foto's) .
Toen nog een klein stukje verder naar ons Motel (Portside Motel). In gecheckt en mooie kamer (soort huisje is het meer) gekregen met zelfs een zitje buiten. Gauw spullen binnen gezet en naar het stadje om ergens te eten. Leuke restaurantje was snel gevonden ( Rock 12) aan het water. Het eten was heerlijk en het uitzicht geweldig.

We hebben hier GRATIS wifi (daar mogen de hotels in grote steden een voorbeeld aan nemen) . We zijn hier twee nachten wat jammer is want het is hier echt heel leuk.

Hoop dat het in Nederland allemaal goed is. Bart, Carolien en de kids zijn ook weer thuis denk ik, hoop dat jullie het leuk hebben gehad. En ook Letty en Chris zullen terug zijn, hoop dat jullie het ook wel fijn hebben gehad.

We weten nog niet wat we morgen gaan doen maar jullie horen het vanzelf hi hi.
Keep safe, xxx

• 19 Oktober 2013 - 14:12

Ria:

hoi vakantie gangers, heel raar krijg geen bericht meer als je een nieuw verslag geschreven heb, moet dus af en toe kijken bij de oude verslagen of er een nieuwe bij staat, waar jullie nu zitten is het ook prachtig, heb ook op de pc gekeken en net ook jullie foto's gezien, de kust gebieden zijn echt zo mooi om te zien, hebben jullie nog tijd om richting Drovers Run te rijden of is dat te ver weg? hier alles oke, zelfs het weer is nu goed te doen, geniet lekker en tot de volgende blog en over een dag of 6 kan ik je zowaar weer gewoon bellen, dat is ook wel weer erg fijn. dikke knuff en kus

• 20 Oktober 2013 - 09:05

Anita:

Toch wel bijzonder om op zondag ochtend in pyama naar de 12 apostels te kijken en te genieten van jullie prachtige uitzichten vanuit de auto en het restaurant! Wat zat er die schaal voor je neus Marcel? Nou ik ga onze boeven uitlaten en wassen draaien vandaag, kortom we tobben hier wel door....veel geniet momenten nog daar jullie twee! Liefs en kussen uit Dussen.

• 21 Oktober 2013 - 17:38

Jeannot:

nou dat ziet er ook goed uit, indrukwekkende Apostelen en de Great Ocean Road, daar zou ik ook best willen cruisen met mijn Convertible. Mooi huisje trouwens. Vreemd dat ik nu 4 verslagen in een keer krijg. Ik dacht al: zou er iets mis zijn maar gelukkig niet. Geniet nog maar extra van de laatste dagen !! We komen snel naar jullie om alles te horen en alle foto,s te zien (of moeten we dan een slaapzak meenemen, Marcel kennende zullen het er wel een paar duizend zijn).