Cairns dag 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Cairns dag 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Cairns dag 2

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

28 September 2013 | Australië, Cairns

Zo....daar ben ik weer...helemaal fris en fruitig ha ha. Gisteren was ik helemaal op. Ben ook verkouden geworden in Singapore (fijn al die Airco) met fikse hoestbuien en toen ook nog twee vluchten waar ik weer niet kon slapen en mijn oren bleven dicht zitten....dus deze dame had het gisteren een beetje gehad ;).
Gelukkkig ging Marcel lekkerder (is dat een goed woord :) dus heeft hij wat geschreven en dat kan hij ook prima hoor.
Alleen de foto's wilden niet oploaden dus die heb ik net ff gedaan....dus ga ff kijken zo als je wilt.

Vandaag lekker rustig aan gedaan. We hebben heerlijk geslapen in ons huis op wielen en werden wakker met een concert van vogeltjes. Dat is zo lekker relaxed. Opgestaan en buiten koffie met ontbijt. Het was weer behoorlijk warm....zo'n 30 graden.
Onze camper staat vlakbij een gebouw dat een grote open keuken blijkt te zijn. Er staan ijskasten, vriezers, kookplaten, BBQ platen, wastafels waar je de afwas kan doen, een kast met allerlei producten die je gratis mag gebruiken en zelfs een kruidentuin waar je zelf gratis je verse kruiden kan plukken. Nou daar kan menig camping wat van leren denk ik, echt zo leuk.
Aangezien onze camper in de volle zon stond hebben we daar lekker gezeten en gegeten tussen de middag. Konden we gelijk gratis onze computer/iPad/telefoon/fotocamera enz. opladen reuze handig. Ook best leuk omdat je andere camping gasten ziet.....veel Duitsers trouwens :).

Voor we het wisten was het al 3 uur en besloten we nog een stukje met de Van te gaan rijden. Richting Kuranda. daar aangekomen leek het wel uitgestorven. We krijgen het idee dat de Aussies meer ochtend mensen zijn want ze zijn vroeg bezig en om 10 uur slapen ze al :). Afijn, we zijn bij een natuurpark uitgekomen hebben lekker gewandeld en een waterval gezien (Barron falls als je het op wilt zoeken).
De weg ernaartoe was echt een "Marcel weg" jeeeeeee wat een bochten en een berg op, ik vond het af en toe maar zooo zooo maa Marcel zat te genieten. Zo'n camper is toch wel wat anders dan een Alfa Romeo hoor maar maak dat mijn huisband maar wijs ;).

Net voordat het donker was waren we weer terug in Cairns en heerlijk op de esplanade bij een leuk restaurant Fish en Chips gegeten...ja jaaaaaaa....heerlijk.
Nu net koffie op en deze blog bijgewerkt. Morgen gaan we naar Port Douglas. Denk dat we daar ook Wifi hebben maar dat is nooit zeker dus als je eens een paar dagen niks hoort ;).

Het is hier nu half 10 geweest .....Mark alvast gefeliciteerd lieverd en ik hoop dat je een leuke dag hebt.
G'd Mates.

  • 28 September 2013 - 15:32

    Monique:

    Klinkt erg leuk allemaal!

  • 28 September 2013 - 15:48

    Ria:

    Kon niet wachten dus heb je blog maar vanaf mn phone gelezen en ook de foto's gezien, mooi huis hebbem jullie, hadden vast ook wel 3 personen in gekend hihihi, foto's zijn weer erg mooi en wil ook even zeggen dat jullie ook erg leuk schrijven wat jullie allemaal mee maken, ben erg blij dat jij je weer beter voelt zus, zou te erg zijn als jij je te ziek voelt om hier van te genieten, oke ik ga weer even verder met de kip braden, noah en kyano wilde als avond eten.
    Kip, groente soep, stokbrood met kruideboter en bri en als toetje ijs dusss heeft oma dat maar allemaal gehaald haha, tot horens lieverd. Dikke knuff voor jullie beide.

  • 28 September 2013 - 19:49

    Geerke:

    Hoi Marcel en Wil,
    Leuk om op deze manier steeds te lezen wat jullie beleven. De foto's maken het beeld compleet.
    Al gewend aan het links rijden met jullie 'Van'? Want ook dat gaat iets moeilijker dan met een Alfa Romeo ;-)
    We zijn benieuwd naar de volgende verhalen, groetjes, Leo en Geerke

  • 28 September 2013 - 20:49

    Corinne:

    Weer een erg leuk verslag! Als jullie van de week wifi hebben dan moeten we maar even oo skype gaan. Want jessie zit steeds met haar dora boek waar opa in staat. En zegt dat steeds "pa" haha. Ik ben aan het oefenen dat ze straks als jullie terug zijn opa en oma kan zeggen. Hele leuke foto's en een leuk verslag weer! Al zoveel gezien, en jullie zijn er nog 3,5 week, dus jullie gaan nog veel meer mooie dingen zien! Groetjes uit volendam! Dikke kus en love you! X

  • 29 September 2013 - 10:47

    Mark:

    Bedankt mam. Jullie ook gefeliciteerd met mij. Veel plezier daar nog. Luv you xxx

  • 29 September 2013 - 15:58

    Jeannot:

    hoi Wil en Marcel,
    ik had nog geen tijd gehad te reageren omdat ik gisteren de hele dag in het zonnetje op het circuit van Zandvoort zat bij de DTM. Is natuurlijk geen Australië maar wel lekker. De pitwalk was een behoorlijke puinhoop, erg druk. Misschien wel omdat het waarschijnlijk de laatste keer DTM op Zandvoort is. Zojuist Rocky kampioen zien worden thuis op tv). Farfus heeft gewonnen.
    Gefeliciteerd Mark met je verjaardag vandaag.

    Ik lees met veel plezier de goed geschreven verhalen. Is ook een kunst. Veel plezier verder !

  • 30 September 2013 - 07:20

    Anita:

    Genieten hoor, die verhalen van jullie,zo leer ik toch nog een beetje Australië kennen, ennuh, zo'n buitenkeuken wil ik ook wel! Goeie reis naar Port Douglas, ik kijk al weer uit naar jullie volgende verslag! Kussen uit Dussen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Wil

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 13160

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Noord/Oost America en stukje Canada

23 September 2013 - 24 Oktober 2013

Eindelijk naar Oz

Landen bezocht: