Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

29 September 2013 | Australië, Cairns

Ohhh jeeee daar zijn we al weer ;). Nou morgen en overmorgen hebben we zeker GEEN internet want we staan aan Noah Beach 2 nachten en dat is in de middle of nowhere hi hi.

Vanmorgen weer (vervelend hoor...NOT) koffie en ontbijt lekker buiten met het vogel gefluit als muziek....prachtig gewoon.
Daarna camper "rijklaar" maken, douchen en gaan met die banaan.....op naar Port Douglas.

De highway van Cairns daar naartoe heet The Captain Cook Highway en het is net als in de USA Highway One. Zulke mooie stranden en zee vergezichten onderweg en wat is de zee hier prachtig blauw/groen. Mijn eerste keer pootje baden in de Grote Oceaan ook heel bijzonder.
De camping hadden we ook snel gevonden...prachtige plaats weer. Eerst even wat gedronken en een boterham gegeten en daarna naar Port Douglas gereden. We wilden daar kijken of we iets van de Great Barrier Reef konden boeken voor morgen maar dat viel niet mee. Ten eerste is het stervens duur.....echt niet normaal. Voor ons tweeen een snorkel tocht (wel van een dag) maar liefst 350 euro.....OMG. En ik weet niet eens of ik wel wil snorkelen na de vrij negatieve ervaring in Kenia een paar jaar geleden :/. Nog maar even verder gekeken en toen kwam we er 1 tegen die ons wel wat leek. Met een glassbottum boot naar een eiland 1,5 uur verderop en daar kan je dan snorkelen, zwemmen en je krijgt een rondleiding met gids over het eiland. Lunch zit er ook bij en dat koste maar.....230 euro voor ons tweeen. okay dachten we, we zijn hier maar 1 keer dus vooruit die doen we.......nee dus want die is morgen volgeboekt....tuurlijk hebben wij weer hihi. Het meisje zei dat er wel soms gecanceld wordt dus nu zijn we morgenochtend om 9 uur daar en kunnen we heel misschien toch nog mee. Nou we zien wel want er zijn nog zoveel andere dingen die we ook nog willen doen. jullie horen het over misschien een dag of 3 of het nog gelukt is hi hi .
Daarna heerlijk gegeten aan de Marina. Tijger Prawns.....zooooo lekker en veel joh voor een prikkie (33 AUD met friet en drinken voor ons beiden, das nog geen 25 euro en kijk maar naar de foto hoeveel het was). Nu hadden we zeker een echt "vakantie" gevoel. Ook nog een leuke jurk gekocht en wat kaarten voor het thuisfront. Ria jij krijgt wat later een kaart want ik wil die in en van Townsville voor je kopen :).
We zijn vandaag diverse hele vriendelijke Aussies tegen gekomen die gelijk tegen ons begonnen te praten...heel leuk.
Ook vonden wij dat Port Douglas toch veel leuker is dan Cairns.

Dus vandaag was het weer een "genieten" dag, op naar morgen en wie weet wat die brengt...is voor ons ook nog een hele verrassing...gaan we snorkelen of niet ha ha.

Ga lekker koffie zetten (het is hier nu 19:30) en wat lezen daarna weer heerlijk slapen......
Houdoeeeeeeeee

• 29 September 2013 - 12:07

Geerke:

Wil en Marcel,
    Op advies van tante Annette hebben wij onze snorkeltocht bij Mission Beach gedaan. (Na jarenlang op het Reef gevaren/gesnorkeld te hebben vond zij het in die omgeving het mooiste Reef.) Misschien is dat nog een optie voor jullie als het morgen niet lukt. Met de Calypso II, te boeken via www.calypsodive.com In onze herinnering was het ook niet zo'n prijs die jullie nu mogen betalen. Maar ja, wij zijn inmiddels 55+, dat zegt iets mbt de herinneringen, én dat was 3 jaar geleden, zegt iets over de prijsverhogingen.
    Ook bij Townsville zijn er snorkelmogelijkheden, dus als het niet lukt is dit misschien ook nog een optie voor jullie.
    Groetjes, Geerke

• 29 September 2013 - 12:15

Marcel En Wil :

Hi Geerke, Dank je wel voor de tip, we zullen het even uitzoeken en je leest hier wel wat het is geworden :). Groetjes van ons. Xxx

• 29 September 2013 - 14:48

Ria:

heerlijk die blogs van jullie en de foto"s waren weer super mooi, inderdaad zus wat een prachtige kleur heeft de zee, raar he dat je die kleur vergeet terwijl wij hem ook jaren gezien hebben, ziet er allemaal erg mooi uit en het eten, ja wat zal ik zeggen, het water liep in mijn mond alleen al door naar de foto te kijken haha.

,geeft niet zus dat ik wat langer op jullie kaart moet wachten, vind een kaart uit townsvile natuurlijk helemaal geweldig dus vind het niet erg om daar wat langer op te moeten wachten, jammer dat het nu een paar dagen duurt voor we weer wat horen, voor mij kunnen de blogs niet vaak genoeg komen, geniet weer en wees voorzichtig en tot horens. dikke kusssss

• 29 September 2013 - 16:18

Carolien:

Ja, Zo'n reis wordt altijd duurder dan je denkt.....
    Maar ach, wanneer kom je daar nou nog een keer? Misschien wel nooit, dus ik hoop dat het lukt om iets leuks te boeken. Prachtige stranden trouwens en de foto's van de panda's uit het andere verslag vond ik ook erg leuk.
    Vanmorgen zijn we natuurlijk weer op de koffie gegaan bij ma en afgelopen donderdagavond zijn we naar een jamsessie geweest in de Pub. We waren met 15, dus het was een aardig kluppie.
    En dinsdagavond gaan we natuurlijk even proberen of Corinne en Sacha samen een lekker potje kunnen koken bij ma. Ben benieuwd! Jullie heel veel plezier de komende dagen.

• 30 September 2013 - 12:20

Corinne:

Mooie foto's hoor! En leuk verslag! Ik hoop dat het allemaal lukt om te gaan snorkelen, want ja je bent er inderdaad maar 1 x waarschijnlijk! En denk wel dat het heel mooi zal zijn! Ik hoor het allemaal wel. Veel plezier. En een veilige vervolgreis! Dikke kus van ons.

• 30 September 2013 - 19:57

Jacqueline:

Lieve marcel en wil,

Heb met veel plezier jullie verslagen gelezen. Ga zo door, dan is het net of ik met jullie meereis. Wat hebben jullie al veel moois gezien en fijn dat jullie dit samen mogen beleven. Geniet er maar lekker van en met spanning wacht ik af. Oh ja, Wil ik hoop dat je snel weer beter bent. Kusjes jacq