Townsville en de rest - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Townsville en de rest - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Townsville en de rest

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

05 Oktober 2013 | Australië, Townsville

Na een paar dagen geen wifi (wifi lijkt in het Noorden toch beter te werken ;) zijn we er nu weer.

Was in de vorige blog nog vergeten te vertellen dat we onderweg ineens veel rook zagen en er dus een brand was (wat heel gewoon is hier) . We reden er dus doorheen...ja en foto's genomen. Er waren best hoge vlammen al was het maar een kleine brand en (hoorde we later) de Brandweer doet er niets aan zolang er geen huizen in de buurt staan, ze stonden er niet eens wat ons wel wat verbaasde.

Om 10;00 vertrokken uit Sth Mission Beach en onderweg een paar keer gestopt, onder andere bij een prachtige mooie waterval (MillaMilla) en een vergezicht. Onderweg ook veel ""Roadworks"dus oponthoud. We waren onderweg naar Townsville en naar Marcel zijn neef Eldert en vrouw Leanne die in Bluewater wonen.
Eerst nog naar Tully Head gereden waar Marcel zijn Oom en Tante hebben gewoond voordat ze naar Tasmanie zijn verhuisd. Best mooi daar aan het strand.
Toen naar Townsville gereden.....ik herkende er meteen het 1 en ander....oude gebouwen en aan het strand staan nog steeds die grote bomen die ik mezelf zo goed herinner.
Om even 5 uur waren we bij Eldert en Leanne en wat een warm welkom gaven hun ons zoooo leuk.
Leanne liet ons gelijk het hele huis en buitengebied zien....ze hebben maar liefst 2 acres. Prachtige bloemen, fruitbomen en notenbomen op het land. Ze vertelde ook dat ze een hek om hun land hebben moeten zetten omdat er wilde paarden zomaar binnen kwamen rennen. Ze zagen regelmatig kangoeroes en allerlei andere dieren langs komen.....ook enge grote spinnen en soms zelfs een slang.....eeeewwwwww.
Ze hadden zelfs champagne voor ons gehaald omdat, zoals ze zei.....als er familie uit Nederland is dan is dat toch heeeeeel bijzonder.
Wat een schatten van mensen zo gastvrij en gezellig. Ze stond erop dat we gewoon bij hun in huis bleven slapen die nacht wat ook wel erg fijn was. Heerlijk bij hun gegeten en ze hebben nog wat tips meegegeven. De volgende dag moest Leanne werken maar Eldert was vrij en vroeg of ik het adres had waar ik gewoond had. Natuurlijk had ik dat bij me. Toen hij het las zei hij meteen......denk dat jullie huis er nog wel staat hoor want er is weinig in die wijk verandert. Ik kon mijn oren niet geloven...het is 53 jaren gelden, DAT had ik niet verwacht.
Hij heeft ons ernaartoe gereden en ik herkende het huis meteen (al is er natuurlijk wel het 1 en ander verandert) en ook onze school stond er nog....zo bizar en ook wel emotioneel om het te zien. Hier heb ik met mijn zus en vader gelopen...jeeeetje wat vreemd.
Daarna heeft Eldert ons naar het hoogste uitzicht punt van Townsville gebracht....prachtig zoals je de stad dan ziet. Daarna zijn we nog naar het Aquarium geweest (omdat we niet gesnorkeld hadden haha).
Lunch gegeten in de stad en wat souvenirs gekocht. Toen weer terug naar zijn huis (we hadden de camper lekker laten staan) en afscheid genomen. Vond het zo jammer dat we niet langer konden blijven maar ja. Eldert zei al....jullie komen maar een keer terug.

Onderweg naar Mackay....maar achteraf hebben we dat langena niet gehaald want we kwamen in Townsville nog langs de "Billabong Sanctuary" en konden het niet laten om daar even te kijken. Krokodillen, Kangoeroes, Koala's.... van alles was er, dus genieten van de dieren.
We hebben overnacht (weer aan het strand....hoe vervelend nou) in Bowen.

Heerlijk geslapen en voor het eerst de wekker gezet omdat we een heel eind wilden rijden vandaag. Om 7.00 eruit en om 8.00 waren we onderweg. Van Bowen naar Rockhampton.......530 km zo ongeveer.
Onderweg wel 2 x gestopt om wat te eten/drinken en we hebben zelfs (met moeite dat wel) een moeder Roe met haar Joey gezien....ook helaas behoorlijk veel dode roe's langs de weg :( .

We waren om 15:30 op de camping, even uit gaan eten en toen het internet op om met Co en Jessie te skypen...arme Jessie snapte er helemaal niks van. Wel heerlijk om hun even te zien en morgen gaan ze naar Mark dus ik heb gezegd dat Corinne zijn kids maar een dikke knuffel van ons moest geven. Ook nog ff met zus Ria geskypt, was weer leuk om even bij te kletsen ook over Townsville.

Ik weet niet wanneer we weer goeie wifi hebben dus........je ziet dit als je dit ziet....hi hi.

Allemaal een dikke knuffel van ons beide. W&M



  • 05 Oktober 2013 - 13:01

    Ria:

    net jullie blog gelezen en weer dacht ik...he jammer, had van mij veel langer gemogen haha, was zeker erg leuk om je even gesproken te hebben, zo raar gewoon een gesprek voeren terwijl jullie zooooo ver weg zitten, kan me voorstellen dat je best veel herkende toen je townsville in kwam, toen je zei, het hoogste punt van townsville, dacht ik gelijk...he woonde daar niet vrienden van pa waar wij heeel veeel kwamen? zij hadden een dochter en hun huis lag op een berg en als je in de tuin kwam liep het heel stijl af, weet niet of jij je dat nog kan herinneren?, maar kan ook heel goed dat het huis wat ik bedoel in Brisbane is, heb ook over het huis in townsville gedacht en volgens mij heb jij gelijk, de trap zit nog steeds op de zelfde plek als toen, heb de foto"s van het huis en de school op facebook gezet en al veel leuke reacties gehad, oke schatten geniet lekker en hoop weer snel van jullie te horen, pas goed op je zelf en rij voorzichtig Nicky Lauda Marcel hihihi. xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Oktober 2013 - 13:28

    Ria:

    aaahhhhhh de foto's zijn echt heel mooi en ja ik herinner me ook de boom stronken en ook sommige gebouwen.xxxxxxxx

  • 05 Oktober 2013 - 13:35

    Corinne:

    Leuk verslag weer. En vond het fijn jullie gezien en gesproken te hebben! X

  • 05 Oktober 2013 - 17:02

    Jeannot:

    mooie foto's en zo te zien hebben ze daar nog echt de ruimte. Ik zal niks afdingen op jullie huis in Oosterhout maar ik vind het ouderlijk huis van jou, Wil, in Townsville wel erg indrukwekkend ! Herinner je nog veel van dit huis van binnen ? Zal ook wel mooi zijn.

    groetjes en veel reisplezier nog.

  • 06 Oktober 2013 - 10:16

    Monique:

    PRACHTIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! mooi huis van vroeger Wil!

  • 06 Oktober 2013 - 10:40

    Frank En Bea:

    Hallo daar, jee wat leuk om op de plek te zijn waar je hebt gewoond Wil, gewoon bizar en leuk te gelijk en ook met gevoelens, tja als je dan toch in Australie bent moet je er gewoon naar toe. de foto's zijn weer super. Gr van ons .

  • 07 Oktober 2013 - 19:35

    Ozzie:

    Halloooo Madame en Missiue,

    Zo effe te lezen aan jullie blog gaat het best met julliie,
    Fijne vakantie nog en Groetjes uit Holland.

    Osman Ulusoy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Wil

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 13135

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Noord/Oost America en stukje Canada

23 September 2013 - 24 Oktober 2013

Eindelijk naar Oz

Landen bezocht: