Noah Beach 2 dagen - Reisverslag uit Daintree, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Noah Beach 2 dagen - Reisverslag uit Daintree, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Noah Beach 2 dagen

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

02 Oktober 2013 | Australië, Daintree

Zo hier zijn we dan weer, na twee heerlijke dagen Noah Beach. het leek soms wel of we op een onbewoond eiland zaten , zo gek.
Nou maar beginnen toen we Port Douglas vaarwel zeiden.

Neeeee niet gesnorkeld, wel een beetje jammer, maar voor die prijzen zagen we het toch niet zitten en trouwens een hele dag hoeft ook eigenlijk niet van ons. Dus we wilden Geerke haar tip doen....naar Mission Beach en daar iets boeken voor (hopelijk) een halve dag.

30 sept.
Dus op naar Noah Beach. Vroeg vertrokken want we wilde natuurlijk de scenic route doen. De weg heet Highway1 (net zoals in de USA) en het zag er ook zo ongeveer uit. Prachtige stranden en vergezichten, we bleven foto's nemen (voor Marcel toch al geen probleem hihi).
Het weer hier is trouwens nog steeds hetzelfde....de hele dag een blauwe lucht met soms een wolkje en 32 graden. Natuurlijk klaag ik niet naar 's nachts is het wel een beetje TE !!! .

Bij Mossman Gorge gestopt om een flinke wandeling in het tropisch oerwoud te maken. Het was super mooi....en lang ook, we hebben 2,5 uur gelopen, Berg op Berg af, smal pad op smal pad af. Je kon er ook nog in beekjes zwemmen maar dat hebben we niet gedaan. Dit was zo goed voor mijn lijf echt waar. We waren lekker moe en voldaan (mijn benen trilden er gewoon van :).

Bij Daintree het pontje naar de andere genomen, is maar een hele kleine oversteek maar zwemmen is ook geen optie aangezien het er schijnt te stikken van de krokodillen ;).
Nu gingen we (weer) een bergweg over.....niet 1 van mijn favoriete dingen maar Marcel vindt het nog steeds geweldig. De wegen zijn af toe zo smal en HOOG in de bergen en dan al die haakse bochten......eeewwwww. Maar ik heb het overleefd. Het rijden met de camper gaat Marcel trouwens heel goed af. De eerste twee dagen was het ff wennen zo het stuur aan de rechter kant hebben, maar het gaat prima al vindt ik af en toe nog steeds dat hij vergeet waar de rem zit, maar da zal wel aan mij liggen ;).

In Australie heb je een vogel die Casuaris heet. Ze schijnen vrij zeldzaam te zijn en wij hadden het geluk om er 1 te zien. We waren vlakbij Noah Beach en er liep er 1 te eten aan de kant van de weg. Auto's stopten gewoon op de weg omdat het zo bijzonder was en iedereen foto's aan het nemen was. Het echt een prachtig beest, lijkt wel prehistorisch (foto komt hierop).

Toen we bij Noah Beach aankwamen en ons plekje opzochten (nr. 11 want er zijn er maar 15 die daar mogen overnachten). Stond ik versteld dat het er zooooo stil was. Een stuk of 10 mensen totaal op het strand. Vanuit onze camper konden we het strand zien. Marcel ging gelijk het water in maar ik durfde niet goed omdat er wat stevige golven stonden en ik maar roepen....doe je voorzichtig aub. ''s Avonds lekker zitten lezen en aangezien het vroeg donker is daar.....zeg maar gerust, ik zie mijn eigen hand niet als ik hem voor mijn gezicht houdt....ZO donker, dus op tijd slapen maar.

1 okt.
Volgende ochtend (ik had niet zo heel goed geslapen trouwens) koffie en ontbijt op het strand. net toen we terug waren bij de Camper liep er een varaan langs....heel raar. Marcel gauw wat foto's van het beest gemaakt die snel het bos weer in liep.
Daarna naar een River cruise gedaan op Coopers creek, twee krokodillen gezien en wat vogels en nog een boardwalk wandeling gedaan (Madji) van 45 minuten. Het is hier trouwens overal erg droog zelfs de mangroves zijn droger dan andere jaren.

Toen we terug kwamen hebben we de rest van de dag lekker aan het strand gelegen en wat gezwommen.....nou ja zwemmen kan je het niet noemen want er stonden nog steeds golven dus het was meer golf breker spelen ha ha.

Het is vandaag 2 okt.
Vanmorgen vroeg zijn we uit Noah Beach vertrokken dus eigenlijk de hele dag zo'n beetje gereden met af en toe een leuke stop ertussen. Nu zijn we in Sth. Mission Beach op een camping naast het strand (alweer haha) . Hier is het ontzettend druk met mensen, maar ook leuk hoor. Morgen gaan we dan naar Townsville waar we vroeger gewoond hebben. Ik ben wel heel benieuwd. We gaan bij Marcel zijn neef Eldert langs en blijven daar in ieder geval 1 nacht.

Sorry het is weer een vreselijk lange blog maar ja als ik eenmaal begin dan is er geen stoppen meer aan ;). Hoop dat jullie het wel nog steeds leuk vinden want wij vinden de reacties altijd zo heerlijk.....dank allemaal daarvoor.

Ik zal kijken of de foto's willen downloaden en anders doe ik dat morgen.

Veel liefs van ons W & M.

PS...mijn verkoudheid is helemaal over maar het lijkt nu of ik de waterpokken heb...zoveel keer heeft een mug me te pakken gehad. Had deet bij me maar denk dat het een oud flesje was want echt werken doet het niet :/. Morgen Eldert maar ff vragen wat ik het beste kan kopen ervoor.


  • 02 Oktober 2013 - 15:36

    Ria:

    Hoi zus jou blog kan nooit te lang zijn, in tegen deel, dacht net jammer dat je niet nog veel meer geschrevenhad, heb op de pc foto's gezien van Noah beach en de camping site, zag er geweldig uit maar vond het wel een beetje eng dat jullie niet te bereiken waren, was erg blij met de sms vanmorgen, ben zo benieuwd hoe je Townsvile vind, je zal weinig herkennen maar is wel heel bijzonder dat je daar weer rond loopt, hoop dat deze text een beetje duidelijk is, valt niet mee op mijn kleine scherm maar doe mijn best, lieve schatten geniet lekker en wacht in spanning op de foto's en jullie volgende blog. Dikke kusss

  • 02 Oktober 2013 - 16:45

    Corinne:

    Nou inderdaad een lange blog maar dat maakt niet uit! Vind het juist leuk om te lezen! En wat en mooie foto's weer. Dat wordt weer een avondje foto's kijken als jullie thuis zijn! En wat een prachtige stranden! Ene wist niet dat papa ineens super (o)pa is geworden. Zo sterk haha. En die foto van jou op het strand is inderdaad net of je daar op een onbewoond eiland zit. Wat een ervaring! Hoop dat jullie een goede reis hebben naar townsville. Tot snel! Xx

  • 02 Oktober 2013 - 17:17

    Monique:

    Niets te lang hoor wil, we lezen en leven lekker mee vanaf hier. Niet zeuren over het weer het wordt hier steeds frisser. Jullie hebben het lekker naar je zin zo te zien en wat een bijzondere dieren!
    xxx

  • 02 Oktober 2013 - 18:59

    Jan De Boeff:

    Hi Luitjes,
    weer lekker om die blog van jullie trip te lezen, en de foto's te bekijken.
    het ziet er echt prachtig uit daar Down Under, en jullie genieten er goed van.
    blijf vooral schrijven en foto's nemen, dat word aan deze kant van de aarde zeker gewaardeerd
    veel plezier nog verder

  • 02 Oktober 2013 - 19:00

    Ria:

    Heb net de foto's gekeken op de computer, echt geweldige mooie foto's zus en marcel, wist niet dat marcel zooo sterk is haha, geniet lekker en tot horens.xxxxxxxxxxx

  • 02 Oktober 2013 - 19:10

    Jeannot:

    ja Wil, je blog is erg boring, zo lang (not). Ik lees wat langzamer dan geniet ik er meer van. Leuk trouwens om die exotische levende wezens zo te zien. Vooral die op foto 16 op het verlaten strand is original (of heet dat daar ab-original, grapje).

    Veel plezier verder in dat heerlijke weer. Hier is het overdag nog best aardig 17 graden, maar t wordt verder toch aardig koud s-nachts hier, richting het eerste nachtvorstje. Ik wil best wat graden van jullie hier.

  • 02 Oktober 2013 - 19:13

    Frank En Bea:

    Zo ben ik eens eerder met lezen als Frank (hihihihih ). jee wat een lang verhaal voor iemand die weinig leest maar wel leuk om het te lezen en dan de foto's erg mooi hoor. Ben blij dat alles naar wens gaat. Veel plezier nog, oja het is hier ook 32 graden hoor........als je onder de zonnebank ligt, lol. gr

  • 02 Oktober 2013 - 20:14

    Carolien:

    Het was inderdaag weer een lekker lang blog om te lezen, maar heel leuk met steeds de foto´s er bij hoor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een heel ander beeld had van Australie, dor en droog, maar dat is helemaal niet zo! Tenminste niet waar jullie zijn. Het lijkt wel Expeditie Robinson zoals je op dat strand zit Wil!
    Bart wil ook een blog gaan maken als we naar Gran Canaria gaan, dat wordt dan ongeveer zo: dag 3, alweer niets gedaan vandaag. Haha.
    Nou we hebben gisteren heel erg lekker gegeten hoor bij ma. Corinne en Sacha hadden erg lekker gekookt. Pasta met zalm en broccoli. Ze waren alleen het toetje vergeten, maar direct na het eten reed de ijscoman langs, dus dat was ook weer mooi opgelost. Ma at natuurlijk weer niet veel, maar ze vond het wel gezellig en dat was het belangrijkste.

  • 02 Oktober 2013 - 20:59

    Mark:

    Hoi mam en pap. Ikvind het nog steeds erg leuk om jullie avonturen te lezen. Je moet je trouwens niet zo aanstellen hoor ma, pap kan best goed rijden en ik kan me niet voorstellen dat pap express harder gaat rijden of dichter langs de kant gaat rijden haha. Met ons gaat alles goed. Jari is druk met zijn sinterklaaslijstje. Kyara is druk met haar 'vriendje' ryan ze is al 2x bij hem gaan spelen en dan hebben ze de grootste lol heb ik vernomen en vrijdag gaat ze smidags poffertjes bij hem eten. En soraya is druk met wc plassen en haar zus missen want ze vind het elke keer niwt leuk als kyata gaat spelen want dan wil ze elke keer mij bellen op mijn werk en dan zegt ze: kyara alweer spelen en ik doe mijn zus missen aaahhh. De fotos zie ik morgen wel op mijn werk want ben nu op mijn telefoon bezig dat werkt niet zo. Nou tot blogs dan maar. Blijven genieten. En keep safe. Hou van jullie. Xxx mark andrea en de kids

  • 03 Oktober 2013 - 10:39

    An:

    Hoi vakantiegangers ,prachtige foto's ,en na het lezen van jullie verslag hoef je niet te vragen of jullie genieten ,ga zo door kunnen wij ook een beetje mee genieten,liefs en groetjes An

  • 04 Oktober 2013 - 10:22

    ANITA:

    Hoi lieverds,

    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, je kan zo een boek schrijven met reisverslagen Wil, veeeel leuke dan de meeste boeken die ik de laatste tijd gelezen heb....Bij jouw verhalen schiet ik regelmatig in de lach (aardig voorstellingsvermogen) ik kan me niet herinneren dat dat bij een leesboek de laatste tijd gebeurt is! Dus.....ga zo door XX

  • 04 Oktober 2013 - 17:41

    Bert:

    Hallo M & W,

    Ik krijg toch wel het idee dat jullie je wel vermaken. Net als Carolien had ik ook niet echt een goed beeld van Australie en dacht inderdaad dat het veel saaier zou zijn ,niet dus.
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan,het lijkt wel of jullie al een week of vier weg zijn. Maar er komen nog een paar weken bij. Dat wordt straks wel een heel dik fotoboek. Leuk om jullie te volgen zo in het verre
    Doe neef Eldert maar de groeten en ga zo door met genieten (dan genieten wij een beetje mee) tot later.

    PS ik mag as Maandag voor een tweede gesprek komen in Waalwijk ,dus we hebben weer hoop
    groetjes Bert

  • 04 Oktober 2013 - 19:15

    Greet:

    Hallo Marcel en Wil,

    Ik ben vanavond uitgenodigd bij bert en jacqueline om frietjes te eten, wat ik niet lust ha ha. Ze hadden de computer aangezet voor mij en heb jullie verhaaltjes met plezier gelezen. Julle hebben al een hoop gezien, aparte vogels, mooie natuur. Geniet er maar lekker van. Liefs greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Wil

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 13134

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Noord/Oost America en stukje Canada

23 September 2013 - 24 Oktober 2013

Eindelijk naar Oz

Landen bezocht: