Port Campbell National Park - Reisverslag uit Peterborough, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Port Campbell National Park - Reisverslag uit Peterborough, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Port Campbell National Park

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

20 Oktober 2013 | Australië, Peterborough

Ja ALWEER een verslag,, och ja we hebben nu elke dag wifi dussss......

@Ria, ik weet ook niet waarom je geen bericht meer krijgt als er een nieuwe blog is, Corinne had hetzelfde en ik weet niet wat ik eraan kan doen :/.
Over Drovers Run, ik vrees dat we daar geen tijd meer voor hebben. Jammer want het was wel leuk geweest.

@Anita,
In Marcel zijn schaaltje zat : Kreeft gevulde ravioli met spinazie, scallops, en tijgersgarnalen, erg lekker dus.

Wat hebben we vandaag uitgevreten hihi......
Heerlijk geslapen en na de koffie gaan rijden. Eerste stop was "Loch Ard Gorge" , Loch Ard was een schip dat kapot geslagen is op de rotsen voor de kust. Er waren twee overlevenden en die zijn in een grot genaamd Gorge gevonden...vandaar de naam.

Daarna naar Great Ocean Wildlife park in Princetown gereden. Was wel aardig maar viel een beetje tegen. Hier worden gewonde of anderszins hulp behoevende dieren opgevangen. Ze hadden er aardig wat dieren maar alles was aan een goeie opknap beurt toe. Ze maken reclame met Koala's maar die hadden ze momenteel niet. Van de ene kant natuurlijk een goed teken dat ze er niet waren maar als je dan uit Europa komt is het wel leuk om ze te zien in hun natuurlijke omgeving. Heb wel andere beesten gevoerd en geaaid..... Kangaroes, emu, herten, dingo's en nog wat "gewone" dieren.

Toen terug gereden naar The Twelve Apostels omdat je bij Gibson Steps naar beneden aan het strand kan lopen. de zee ging flink tekeer vandaag wat een prachtig gezicht is en ik kan er uren naar kijken. Gibson Steps is dus wat het zegt......STEPS, heel veel naar beneden en dus ook heeeel veeeeel terug naar boven. Heb mijn gymnastiek ook gelijk weer gehad voor vandaag ha ha (zie foto's).
Doorgereden naar de volgende "scenic lookout" ,The Arch.
Daarna London Bridge, waar een aantal jaren gelden een stuk van afgebroken is terwijl er mensen op liepen, gelukkig niemand gewond maar twee mensen konden niet terug dus moesten gered worden via een helicopter.
De laatste was The Grotto....ja een Grot dus hihi.
Jullie. Moeten de foto's maar bekijken zodat je snapt waar het over gaat.

Bij het plaatsje Peterborough even een lunch gegeten en een ijsje als toetje. Toen door naar Bay of Martyrs, Marcel gelijk, hey daar staat Bay of Marty....yeah right :) en ik moest even poseren om een foto te maken. Moet toch niet gekker worden ;).
De laatste was Bay of Islands.
Ze waren allemaal even mooi en we hebben daar dus heel veel foto's en veel gefilmd......arme jullie als we terug zijn ha ha.

Toen we terug kwamen in Port Campbell lekker in ons huisje wat gelezen en eten gehaald.
Ook nog met onze kids en kleinkinderen via Skype gepraat. Was echt leuk om met Mark, Andrea, Jari, Kyara en Soraya te praten en hun te zien. Het was de eerste keer dat ze ooit geskypt hebben en het ging hartstikke goed, ik zat te genieten in ieder geval :).
Ook nog even met Corinne, Jordie en Jessie geskypt. Jordie is zo lief om ons Donderdag ochtend op te komen halen....TOP.

Vanavond gaan we vroeg naar bed want we gaan morgen ochtend om 7 uur al rijden. Adelaide is zo'n 760 km rijden dus dat wordt een aardige trip, maar we hebben het al vaker gedaan dus komt helemaal goed :).

Nou tot de volgende blog dan maar en anders zien we jullie vast heel snel in Nederland (waar het echt Herfst nu is hebben we gehoord dus dat zal wel wennen zijn).

Ohh ja nog iets grappigs....hier liggen natuurlijk ook al de Kerst versiering en ballen in de winkels. Toch een vreemd idee bij 28 graden hi hi.

See you mates.
W & M

• 20 Oktober 2013 - 13:28

Jessie Van Wanrooij:

Hallo lieve opa en oma,

Ik wil wel zo'n lief hondje (dingo) als kerst cadeau. Dus kan je die niet meenemen voor me? Hihi. Ik mis jullie wel hoor. Kan niet wachten om met jullie te kroelen en met opa de toren weer te bouwen. OW en mama vind de foto's natuurlijk weer heel mooi.
    Tot donderdag!
    Hou van jullie. Dikke kus jullie kleinste kleindochter.

• 20 Oktober 2013 - 13:40

Marcel En Wil :

Ha ha lieve Jessie, ja Oma vond dat Hondje ook wel erg lief maar ze zijn best wel gevaarlijk hoor ;). Nog een paar daagjes en dan zien we elkaar weer, Oma kan ook niet wachten om met je te kroelen hoor.
    Dikke kus voor nu, Oma en Opa.

• 20 Oktober 2013 - 21:34

Ria:

hoi zus en marcel jullie foto's zijn echt zo mooi, lijkt wel of de natuur steeds mooie word, jullie huisje is ook erg leuk, jammer dat jullie geen tijd meer hebben om naar Drovers Run te gaan, was erg benieuwd hoe het er nu uit ziet nu er niet meer gefilmd word voor de serie, en zus verkopen ze geen leuke kroel dingo voor jessie in de winkels, is wel een bijzonder kerst kado, niemand hier heeft dat, oke lieverd wens jullie weer een fijne dag en hoop toch nog zeker 1 blog te krijgen van jullie. love youxxxxx