Melbourne, dag 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Melbourne, dag 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Melbourne, dag 2

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

18 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

Eerst even wat anders omdat we aardig wat vragen krijgen over de brand die nu gaande is rond Sydney.
Wij zijn inderdaad daar een paar dagen geleden nog geweest (The Blue Mountains) en toen was er niets aan de hand. Gelukkig zijn we net op tijd weg gegaan al vinden we het wel heel erg voor de mensen die daar wonen. Ook de Dieren die er leven zullen het moeilijk hebben en nog maar niet te spreken over alle planten en bomen.....echt vreselijk. We zagen zelfs de rook toen we opstegen in Sydney.
We vragen onszelf ook af (en menig Aussie) of dit allemaal niet aangestoken is want het is wel vreemd dat er zoveel branden om Sydney zijn tegelijkertijd. Wij houden het nieuws hier ook goed in de gaten.

Melbourne dag 2.
Vanmorgen vroeg eruit voor de stads tour. De zon scheen vanmorgen volop al was het eerst wel wat fris maar 's middags was het echt lekker. We hadden een hele leuke chauffeur....Peter.... waar we gelijk contact mee hadden omdat we vooraan in de bus zaten. We werden even gedropt op Federation Square omdat hij nog langs andere hotels mensen op moest halen.
Nou daar gaan onze goeie plaatsen dachten we. De voorruit was namelijk helderde dan de zij ramen wat wel fijn is als je foto's wilt nemen. Maar Peter zei gelijk.....I will keep your seats reserved for you.....wat erg aardig was.
En inderdaad toen hij ons (en een aantal anderen) een uurtje later op kwam pikken (er stond inmiddels een aardige rij mensen te wachten) kwam hij gelijk naar ons toe en liet ons eerst instappen.
Het was een tour van 4 uur waarbij we af en toe ook ergens even rond konden lopen. Het laatste wat wij deden was....The Eureka Tower....erg hoog dus en daar hebben we foto's van de skyline van Melbourne gemaakt.
Vanavond in het Hotel gedineerd.

Morgen vertrekken we naar Port Campbell, niet rechtstreeks maar via een aantal andere plaatsen en bezienswaardigheden. Ben erg benieuwd naar de 12 apostelen........zoek maar op Google :).

Niet heel zeker of we in ons volgend hotel weer wifi hebben maar dat zien jullie wel :).

Goh, kan. Iet geloven dat we over een week al weer thuis zijn. Daar kijk ik ook wel weer naar uit......alleen niet naar de zooi die de katten waarschijnlijk hebben gemaakt :/. Och we hebben nog een paar dagen om te genieten :).

Moos laat even weten hoe het bij Marti was :), veel plezier in ieder geval.

Laterrrrrrrrrrrr W & M



  • 18 Oktober 2013 - 20:22

    Ria:

    geweldig weer jullie verslag, ja de bos branden bij sydney zijn erg, we zien het hier ook op het nieuws, ben wel erg blij dat jullie daar nu niet zijn, de foto's zijn ook weer erg mooi, je ziet duidelijk op de foto dat je het best wel fris heb zus en de foto met het uit zicht over melborne vanuit de eureka tower zijn ook prachtig, zal morgen even op de pc kijken waar jullie dan weer zijn, geniet nog lekker, welke datum vliegen jullie ook alweer terug? tot horens lieverd. dikke kusss

  • 18 Oktober 2013 - 20:29

    Ria:

    staat ik mijn agenda met grote letters.....zus en zwagert vliegen terug op 24 okt.

  • 19 Oktober 2013 - 22:47

    Monique:

    Moest idd aan jullie denken met die branden blij dat je er weg bent! Musical was leuk maar ik was er niet kapot van. Marti huppelt wel steeds op het podium (soort verteller net als bij Blood Brothers) in ene legerpakje dus dat was wel leuk. We hadden zelfs ondertiteling dus dat was wel handig! Na de musical naar de stage door die we inmiddels weten te vinden gelukkig. Het was er erg druk dus ik had mijn bedenkingen...maar hij nam rustig de tijd en wim en ik waren een van de laatste. Wim kreeg gelijk weer een hand en daarna nog 2 keer 'nice to see you' Fo't's maken is niet wim zijn ding dus ik heb je echt gemist en ben blij dat ik toch nog ene keer vroeg aan marti of ik nog ene keer ene foto mocht maken. (3 fotos waarvan er een goed). Persoonlijk vind ik dat je niets aan de muscial gemist hebt. Maar goed daar kunnen de meningen verdeeld over zijn :-) Ik had er je Australië reis niet voor laten gaan :-)
    We spreken als je thuis bent wel wat af en anders zien we elkaar in december zo wie zo. Ik zei toch see you in Brighton of ie dara nu blij mee was (misschien moeten zeggen dat wim ook weer mee kwam haha)
    Uiteraard heb ik hem de groetjes van je gedaan en gezegd dat je in Australië zat (oh thats better, zei die) en toen heb ik hem zelf maar ff gezoend, met jou erbij had ie me eerder herkend denk ik zo. De chocolade letters gegeven en toe zei hij wel gelijk ohhh st. nic's

    Nog heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel en Wil

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 13140

Voorgaande reizen:

01 Juni 2017 - 17 Juni 2017

Noord/Oost America en stukje Canada

23 September 2013 - 24 Oktober 2013

Eindelijk naar Oz

Landen bezocht: