Sydney dag 2 en 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Sydney dag 2 en 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Sydney dag 2 en 3

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

17 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Sydney dag 2 en 3.

Vandaag de hele dag met de Hop On Hop Off bus door Sydney gereden. Het was weer een zonnige dag maar 's ochtends best wel fris in de open bus.
Langs allerlei bezienswaardigheden geweest en af en toe afgestapt om iets beter en langer te bekijken. Natuurlijk ook bij de "Sydney Bridge en Opera House" heel indrukwekkend om daar te staan. Door Hyde Park gewandeld de Botanic Garden bezocht, het Cathedraal en op de Tower Sky Eye geweest. Dat is heel hoge toren met een prachtig uitzicht op Sydney van alle kanten.

Speciaal voor Ria, ik herkende het 1 en ander bij Sydney Bridge...de Docks en het Fort in het midden van de haven.....en ben benieuwd of jij dat ook hebt wanneer je de foto's en vooral de film ziet :). We hebben natuurlijk ook nog geshopt voor onze kinderen en kleinkinderen en zijn ook nog op Bondi Beach geweest. Heb diverse Life Guards gezien en 1 ervan weet ik zeker dat hij van de TV serie is (die kale oudere man die altijd alles beter weet) 1 van de andere (Deano) denk ik ook gezien te hebben maar met hun zonnebrillen en petjes op is het moeilijk te zien en ik vond het ook stom om op hun af te stappen want ze waren natuurlijk aan het werk.
We hebben onze Sydney dagen afgesloten met een "Dinner Cruise" heerlijk eten en we hadden prachtige plaatsen voor op het schip aan een raam, echt genieten dus.

Donderdag ochtend vroeg het bed uit want onze vlucht naar Melbourne was al om 9 uur 's ochtend. Alles liep gesmeerd en omdat we best vroeg op Sydney Airport waren vroegen ze of we een vlucht eerder wilden nemen want er was nog plaats dus dat hebben we gedaan.
De vlucht was met Qantas Boeing 767-300 . We zaten wel helemaal achterin in het midden maar aangezien er (toen de deuren sloten) nog twee raamplaatsen waren heb ik gevraagd of wij daar mochten zitten en dat was okay. Ze hadden in dat vliegtuig geen eigen TV scherm (is ook maar een uurtje vliegen naar Melbourne) maar wel in iedere stoel zat een iPad en daar kon je dus films/series/spelletjes en andere dingen op doen. Er zat wifi op dus ik gelijk proberen een bericht hierop te plaatsen maar dat ging helaas niet.

Marcel en ik hadden al gehoord dat het vrij koud zou zijn in Melbourne dus we hadden onze hele dikke vesten al bij ons. Iemand van de security zag de vesten en zei....I guess your off to Melbourne.....oh jeeeee dachten we, is het zo erg.
Het waaide idd behoorlijk en we hebben zelf regen gehad, temperatuur was 13 graden.....we dachten even, hadden we niet beter in Sydney kunnen blijven hihi.

We hebben een mooie huurauto (Hyundai) die nog maar 20.000 km heeft gelopen. Marcel moet we even wennen soms denkt hij nog steeds in de Van te rijden dus gas erop maar dan schiet deze weg hihi, hij rijdt heerlijk. Oh ja en de ruitenwissers en richting aanwijzer zitten andersom dus als we van rijbaan veranderen gaan soms de ruitenwissers aan in plaats van de richtingaanwijzer en dan hoor je een gemopper ha ha.

Nu zitten we lekker op de hotel kamer (die echt prachtig is met een geweldig uitzicht op een Park) Marcel zit lekker n bad met een glaasje bubbels en ik zit weer te typelateuren :).

Morgen hebben we een stadstour geboekt, we meten wel om 6 uur eruit..auchhhh. Och uitslapen doen we een andere keer.

Even de Sydney foto's erop zetten en morgen die van Melbourne.
Gegroet lieve mensen en we kijken uit naar jullie reacties.
W & M

• 17 Oktober 2013 - 22:12

René:

Heel leuk om jullie reis zo te volgen.Wat hebben jullie al weer veel gezien en gedaan.De Bathurst is natuurlijk heel bijzonder,niet veel autosportliefhebbers kunnen zeggen dat ze er geweest zijn. Zo te zien is de reisgoed voorbereid en is het echt genieten.
    Ga daar nog maar even mee door,er komen vast heel veel enthousiaste verhalen.

groeten René

• 17 Oktober 2013 - 22:52

Carolien:

We kunnen jullie foto's alleen heel klein zien maar dat zien we wel weer als we thuis zijn. Toch leuk dat we op de tablet jullie belevenissen nog steeds kunnen volgen. Overmorgen zit het er voor ons weer op. Het is hier rond de 28 graden en als we de weerberichten van thuis een beetje volgen zullen we er nog maar even van genieten voordat we thuis de herfst in duiken en dat geldt voor jullie natuurlijk helemaal! Fijne dagen nog in melbourne en groetjes vanaf gran canaria.

• 17 Oktober 2013 - 22:59

Carolien:

Rick nam de tablet van me over en nu werden de foto's wel geladen dus toch nog gezien. Hele mooie foto's!

• 17 Oktober 2013 - 22:59

• 18 Oktober 2013 - 08:11

Jan De Boeff:

He luitjes,
    ziet er allemaal schitterend uit daar, mooie foto's ook (heb je zezelf wel genomen Marcel???)
    zag vanmorgen op de tv over boabranden bij Sidney, hebben jullie daar nog iets van gemerkt?
    geniet nog maar zolang het nog kan want het einde van deze mooie tip komt in zicht
    groetjes, ook van de fokker collega's

• 19 Oktober 2013 - 22:38

Monique:

Zo gaaf die foto's en die verhalen van jullie hoef ik er zelf niet heen :-)

• 20 Oktober 2013 - 08:53

Anita:

Wat indrukwekkend weer!! Ik kijk uit naar JULLIE verhalen. Maar goed dat je alles "op papier"zet ...zoveel verschillende ervaringen, van prachtige natuur tot imposante steden! XX Anita

• 21 Oktober 2013 - 17:17

Jeannot:

Ik kreeg deze mail pas vandaag binnen. Gek he ? Of zou het komen omdat we in een gat in Deutschland wonen ?
    Mooie foto,s enne Marcel : in bad met bubbels (geen schuimbubbels maar Moët et Chandon, dat lijkt me een goede gewoonte om thuis voort te zetten !