Niagara en Luzerne - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Niagara en Luzerne - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Niagara en Luzerne

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

09 Juni 2017 | Verenigde Staten, Niagara Falls

7 juni, Niagara Watervallen 25 graden.

Toen we wakker werden deze morgen scheen in ieder geval de zon.
We hadden van de campingbaas gehoord dat het de laatste 4 dagen alleen maar
geregend had en de camping waar we eigenlijk naartoe hadden willen gaan stond onder water. Weer mazzel dus.
We waren heel nieuwsgierig of de Niagara watervallen echt de "WAUW" factor zou hebben. We waren er al om half 10, camper geparkeerd en kaarten gehaald. We kregen een blauwe band om onze arm....we gingen gewoon alles doen.
Eerste zicht op de watervallen en we zeiden allemaal...WAUW....heel erg verdiend dat het 1 van de 7 wereldwonderen is zo ongelofelijk mooi dit, wat boffen we dat we het nu live zien.
Omdat het nog geen vakantie hier is en ook een doordeweekse dag was het helemaal niet zo druk gelukkig.
Eerst maar naar de boot Maid Of The Mist. Kregen een blauwe regencape (aan de Canadese kant kregen ze rode). Heel spannend hoe Wet Wet Wet we zouden worden hihi. Nou behoorlijk NAT kunnen we je zeggen. Zo speciaal om hier zo dichtbij de waterval te zijn op een boot.

Daarna even rondgelopen, wat gegeten en gedronken. We hadden Wifi dus gauw wat foto's naar familie op whatsapp gezet (ze waren nu nog niet naar bed) .
Zitten we daar van onze pizza te genieten komt er een eekhoorn aangelopen met een pinda en die ging hij vlak naast ons in het zand begraven, echt een schattig gezicht dat hij met zijn voorpootjes daarna het zand aan zat te stampen. Even later sprong hij ook nog naast ons op de tafel omdat dat een plas water lag en begon hij ook te drinken. Hij dacht vast net zoals ons...lunchtijd :).
Nu op naar Canada, lopend, dat was een brug over (niet een brug te ver :) .
Bij de douane vroeg de vrouw weer wat we kwamen doen en waar we vandaan kwamen. Oh The Netherlands, I have just been there on holiday, Rotterdam, Oldenzaal en Amsterdam, ze had er familie wonen, altijd leuk om te horen.
Canadese stempel in onze paspoort en gaan met die banaan.
Van deze kant ook weer heel veel foto's van de Niagara gemaakt en naar een observatie toren gegaan waar we een prachtig gezicht hadden en nu heel goed "The Horseshoe" konden zien.
Een paar uur rondgelopen (we hadden inmiddels zo een 14 kilometer gelopen zei Bart) en terug naar de Amerikaanse kant. Weer douane en bij de vraag, what are you going to do here, zei Marcel ..... de Camper staat aan deze kant.

Aangezien we nog wel een keer nat wilden worden gingen we nu naar " Caves Of The Mist" . Nu kregen we zelfs watersandalen mee en moesten we onze schoenen in een tasje doen. Zou het zo nat worden, zal toch wel meevallen dacht ik. Carolien dacht precies andersom, volgens haar zouden we behoorlijk nat worden. Met een lift naar beneden, door een tunnel en daar kregen we weer regencapes (gele dit keer).
Nu begon het bij mij ook te dagen haha.
Hoezo werden we nat, als we shampoo hadden meegenomen hadden we gelijk ff kunnen douchen. Jeeeeee wat ging het water tekeer, prachtig om te zien en de zon scheen volop dus onze broeken, die toch wel soaking wet waren, droogden redelijk snel. Even een ijsje eten (en we hadden natuurlijk al t-shirts en zo gekocht) en kwamen erachter dat het park ging sluiten. De tijd was dus reuze snel gegaan.

Op zoek naar een eet tent, vanavond lekker uit eten om deze geweldig leuke dag af te sluiten. Zagen we "Rainforest" weet je Corinne waar we in Las Vegas ook hebben gegeten. Dat was snel beslist, we gaan daar eten. Was echt zalig, Carolien had spare ribes en een halve kip en nog friet erbij. Dat kreeg ze niet op, mag ik een Doggy Bag vroeg ze, dus kip mee de camper in.
Daarna weer naar Walmart voor boodschappen. Moe maar voldaan kwamen we weer op de camping aan nu was het tijd voor een lekker bakkie koffie en voor Carolien mokka.

Donderdag 8 juni, 25 graden
Vandaag wordt er weer een heel stuk gereden righting Boston.
Lekker gelunched aan een meer en nu op de volgende KOA camping in Luzerne. We staan midden in het bos. Hebben onderweg al herten gespot en de camping beheerder zei, als jullie Coyotes horen of zien niet schrikken want die zitten hier in het bos en veel andere dieren.
Laat maar komen zelden wij :).
Hebben net de BBQ aangestoken en zitten hotdogs te eten....helemaal niet verkeerd.
Stikt hier wel van de muggen maar gelukkig hebben we deet :).

Wil nog even zeggen dat we het echt ontzettend leuk vinden dat jullie reageren, heerlijk om de commentaren te lezen en toch iets van thuis mee te krijgen, dank jullie wel daar voor.
Liefs Wil, Marcel, Bart en Carolien.

• 09 Juni 2017 - 02:10

Marcel En Wil :

Hoi, Carolien hier. Zitten op het moment 20.00 uur, nog lekker buiten in het bos en hopen dat we nog wat beesten te zien krijgen. We zijn niet naar de Amish geweest hoor Frank. Het zijn toch behoorlijk wat kilometers die we steeds moeten af leggen en op de plaats van bestemming vaak nog naar een supermarkt. Het is dan toch vaak best wel laat inmiddels. We hebben eigenlijk geen tijd om tussendoor dingen te bezoeken of erg van de route af te wijken. Iets wat op de kaart een klein stukje lijkt, kan zo maar een paar uur rijden zijn! Waar we nu zitten is het landschap heel groen en een beetje heuvelachtig. Helaas was het landschap tot dit stuk aan toe niet heel bijzonder. Gewoon kilometers maken dus. Next stop is Boston, lijkt ons erg leuk. Top dagen tot nu toe waren Chicago en natuurlijk Niagara Falls.

• 09 Juni 2017 - 03:27

Monique:

genieten zo.telezenmooie verhalen weer ben al.benieuwdnaarde foto's moeten we maar afspreken als.ze.klaar zijn

• 09 Juni 2017 - 08:10

Jordie, Co, Jessie En JJ:

Jeeeh wat klikt het mooi daar! Zo te lezen hebben jullie Indd een hele leuke dag gehad!
    Moest wel lachen met .. de. Camper aan de andere kant.. hoor het pap al zeggen.
    En lekker gegeten savonds dus! Kan me dat nog heel goed herinneren. Was toen al heerlijk! En heel veel haha. Ook fijn dat jullie tot nu toe mooi weer hebben. Dat scheelt ook veel. En die foto met de camper in het bos ziet er ook super uit. Ben nog steeds erg jaloers.. en leuk om al wat foto's te zien!
    Hoop dat Boston ook goed bevalt. Xxxx

• 09 Juni 2017 - 08:30

Jessie Van Wanrooij:

Jessie heeft de foto's zitten kijken en we lagen in een deuk:

Opa en oma in een bootje net smurfen...
    En jullie moeten daar maar niet zwemmen dat is gevaarlijk.

De foto in het restaurant vind Ze dat opa en ome Bart wel heel veel eten hebben besteld haha
    En tante carcolien (zo zegt ze het) heeft geen eten dat is zielig. Moet opa maar een beetje aan haar geven.
    En volgende keer moeten jullie maar een selfie maken want op de ene foto staat opa niet op
    En op de andere staat oma niet op..

Dus wijze lessen van jullie kleindochter/nichtje :-)
    Xxxxx

• 09 Juni 2017 - 08:44

Anita:

WAUW!! echt heel indrukwekkend. Je voelt je vast heel klein bij dit wereldwonder... Mooie plek ook waar jullie nu staan. Goeie reis naar Boston en we kijken uit naar jullie verslag en de foto's. Wij zijn nog 2 dagen in Crisée en daarna zondag weer richting Dussen. Het ziet ernaar uit dat het weer meewerkt voor een pizza buiten bij Sillé Plage en morgen een BBQ om het goed af te sluiten :-) xx

• 09 Juni 2017 - 12:18

Ria:

Wauw wat ziet dat er fantastisch uit, jullie zullen je ogen wel uit gekeken hebben, heb problemen om de foto's te zien op mn met tablet, die doet een beetje raar, probeer het straks nog een keer, hier alles goed, Kim is deze week weer aan het werk gegaan dus ben ik weer de nanny, geniet lekker en kan niet wachten op het volgende verslag. Dikke kus

• 09 Juni 2017 - 17:13

Jeannot :

Hoi samen, een nat pak halen bij de Niagara Falls lijkt me wel een hele ervaring!

• 09 Juni 2017 - 17:19

Jeannot :

Ik was nog niet klaar maar de rest verdween gewoon. WET WET WET dus. Ik heb ook een nat pak gehaald op donderdag in Diemen in het zwembad met mijn mede kreupelen, maar dat is maar saai naast jullie ervaring! Mijn uitzicht is ook al niet geweldig, 20 oude vrouwen maar wel gezellig. Een fijne reis verder en op naar Montreal!

• 09 Juni 2017 - 18:42

Jan De Boeff:

He Lui,
    ziet er idd mooi uit, fijn dat jullie zoveel plezier beleven
    ehh Marcel, niet even een regentonnetje overwogen misschien.......
    heel veel plezier op jullie verdere reis

• 09 Juni 2017 - 22:41

Dorine Bettings:

Beste vakantiegangers! Zo te lezen, beleven jullie de spannendste avonturen. Wat leuk dat jullie die verhalen allemaal opschrijven. Dat zal wel weer n prachtig fotoboek worden!!
    Geniet van alles. Maar dat komt wel goed !! Liefs uit Rotterdam van Hans en Dorine en Leone en Amber xx