Indianapolis en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu Indianapolis en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Marcel en Wil - WaarBenJij.nu

Indianapolis en Niagara Falls

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wil

07 Juni 2017 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Ons volgend verslag weer.
Even nog een paar antwoorden bij de vorige verslagen. Wij moeten de camper de 13e weer inleveren en blijven dan nog 2 dagen in NY. De 17e zijn we weer terug in NL.
De kalkoenpoot is vrijwel helemaal opgegaan. Er zaten wel vrij veel pezen in en je kan niet helemaal met je klavieren gaan kluiven op een terras.
En wat betreft de camper, we zullen tzt een paar interieur foto's plaatsen.
Toen de volgende dag, dat moest DE dag voor Marcel worden. Weer een tijdsplan gemaakt maar dat viel al vrij gauw in duigen.
Heel veel files rondom the Windy City en eer we daar voorbij waren hadden we al bijna een uur verloren. Toen we de grens met Indiana passeerden moest de klok een uur vooruit en daar hadden we niet echt bij stil gestaan (ondanks de files). Weer een uur kwijt. Maar uiteindelijk kwamen we toch bij het circuit aan. En dat is GROOT. Het bleek bijvoorbeeld dat de hele Vaticaanstad op het binnenterrein past en dan hou je nog ruimte over. Maar er komen dan ook 450000 mensen naar de race. We gingen het museum binnen en daar hoorden dat we niet op het binnenterrein konden overnachten. Zeker geen plaats....... En helaas waren de bustours die over het circuit gaan ook net volgeboekt voor die dag........ Maar voor de volgende dag was er nog plaats genoeg..........Het museum was wel mooi met heel veel wagens die Indy hadden gewonnen, ook die van Arie Luyendijk maar niet die van Fittipaldi. Die houdt Penske allemaal zelf, zei Marcel. Er was ook een speciale tentoonstelling over A.J.Foyt met heel veel van zijn wagens, helmen en bekers. We hebben net alles in 2 uur kunnen bekijken maar als het aan Marcel gelegen had..... Verder hadden we in Indianapolis niet zoveel gevonden en niet veel tijd meer dus de volgende camping weer opgezocht. Toen ze hoorden dat we uit Nederland kwamen zei de dame achter de balie dat er tijdens het raceweekend wel meer Nederlanders kwamen. We wilden die avond barbecuen maar we konden geen weggooi BBQ vinden maar de zalm en gebakken aardappels smaakten ook goed. En weggespoeld met een Bud of een Barefoot. Wat ook leuk was om te zien waren de vuurvliegjes. We konden ons niet herinneren dat we die ooit gezien hadden en zeker niet zo veel.
Het slapen gaat ons allemaal iets beter af inmiddels hoewel een aantal van ons er nog wel regelmatig voor een toiletbezoek uitmoeten wat niet altijd onopgemerkt gaat omdat de camper dan een beetje schommelt, maar van snurkers hebben we (nog?) geen last.

Vandaag hebben we weer een reisdag want de afstanden zijn en blijven hier toch wel enorm. Best wel een beetje saai vooral als je achterin zit want het zicht rondom is daar niet zo best. In ieder geval minder als in onze vorige USA camper. We gaan toch maar niet via Detroit en Canada richting Niagara maar hebben besloten om zuidelijk van Lake Erie te gaan. Inmiddels is gebleken dat we goed opschieten want Bart en Marcel wisselen elkaar af met rijden. Daarom overnachten we niet in de buurt van Cleveland maar rijden in een keer door en blijven waarschijnlijk een extra nachtje bij de Falls om een beetje te chillen. Daar aangekomen bleek dat het camping kantoor inmiddels gesloten was en we hadden deze keer niet gebeld omdat de vorige campings volop ruimte hadden. Dus we hebben gewoon maar een plekje ingenomen en de rest zien we morgen wel. Ook een restaurant is er niet in de buurt dus we hebben een allegaartje maaltijd gemaakt en dit binnen gegeten omdat, jawel!! het regent!! Verder nog ff vermelden dat we vandaag ongeveer 850 kilometer hebben gereden vrijwel zonder files maar met een hoosbui.

• 07 Juni 2017 - 11:04

Letty:

Hoi lieverds, fijn dat je zoveel schrijft Wil, blijven we toch een beetje op de hoogte van jullie avonturen!!
    Jammer van de files . Hoop dat Marcel ( en jullie ook natuurlijk) het toch naar z'n zin heeft gehad op het circuit. Hij keek daar ontzettend naar uit natuurlijk.
    Kan me goed voorstellen dat achterin de camper zitten best wel saai is als je zo weinig ziet, vooral als je 850 km !!!gaat rijden .Hou ons op de hoogte!! Kus Letty

• 07 Juni 2017 - 12:04

Jeannot:

hoi reizigers, jammer dat het een en ander wat tegenvalt maar hopelijk toch veel plezier. Begrijp ik nu dat jullie niet meer naar Canada, Montreal gaan en dus Max missen ? Nee toch, ik ben geografisch niet zo goed daar. het zou toch wel heel mooi zijn als je het Formule 1 circus kunt zien. Veel plezier verder enne: als je wat harder rijdt zijn de grote afstanden sneller genomen toch, hihi !

• 07 Juni 2017 - 21:24

Frank:

ik ben er eens goed voor gaan zitten om jullie avonturen te lezen.Zo te lezen gaat het tot nu toe best goed met jullie. Hoe bevalt het rijden met de camper? Hebben jullie nog tijd onderweg om eventueel van het reisschema af te wijken en tussendoor nog plaatsjes of leuke dingen te bezoeken. Ik vond Chicago op zich wel indrukwekkend,maar heb juist onderweg de leukste indrukken van Amerika gekregen. Het is wel leuk om het reisverslag te lezen,brings back memories. Gaan jullie nog bij de Amisch langs? Altijd leuk voor de foto,s Heb gister de zolder opgeruimd , en wat vind ik , een tas vol met mooie fotoboeken over Amerika. Jarenlang nooit geweten waar die was gebleven. Was wel leuk geweest om die van te voren te bekijken.maar ja dan achteraf maar. Ga vooral door met het verslag. Heel veel plezier en blijf opletten met rijden. Tot de volgende keer.

• 08 Juni 2017 - 21:58

Bert:

Dag familie, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Dat wordt thuis vast weer een hele puzzel om uit al die( honderden ) foto's een fotoboek te maken . Maar dat is een zorg voor later. Het is wel leuk om het verslag te lezen en om de foto''s erbij te zien. Ga zo door. Niagara Falls was duidelijk een van de (vele) hoogtepunten van deze reis lijkt mij , echt heel mooi . Ook is het toch wel bijzonder dat jullie nu in de twee bekendste Amerikaanse motorspeedways zijn geweest. Zou bijna denken dat het zo gepland was.
    Zit er nog verschil in landschap onderweg ,of is het 850 km saai? We blijven jullie volgen en zien jullie foto's
    en verslag graag tegemoet. Nog heel veel plezier en tot later. Groetjes